gaten

holes

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 10 months en 3 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Etienne51
Berichten: 18
Lid geworden op: 22/02/23, 16:23
Belgium

#21

Bericht door Etienne51 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

De nozzle is gereinigd, maar het verschijnsel is niet veranderd. Na het bleeden wordt de brim perfect afgewerkt. Bij verdere lijnen doen er zich onderbrekingen voor volgens een regelmatig stramien...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#22

Bericht door Rob52 »

Controleer eens tijdens het printen met je vingers bij de invoer van de extruder of op de plekken waar je nu geen filament ziet verschijnen er wel werkelijk doorvoer is. Het lijkt op een herhalend patroon. Waarom dat niet gebeurt tijdens de brim kan ik zo niet zeggen. Maar misschien dat er tijdens de beweging waar er geen filament komt een los contact is of een belemmering in de de doorvoer.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Berichten: 313
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#23

Bericht door Wim62 »

Hebt je al eens een andere file (object) geprobeerd te printen ?
Het kan zijn dat de huidige file in de slicer niet plat genoeg ligt .
Het lijkt mij dat je het in de slicer moet zoeken denk ik .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Etienne51
Berichten: 18
Lid geworden op: 22/02/23, 16:23
Belgium

#24

Bericht door Etienne51 »

Nogmaals dank voor uw reacties. De extruder heb ik dus ook getest, zoals hierboven vermeld,maar merk geen verschil. Wat de slicer betreft, heb ik nog weinig ervaring met Cura en ik moet Wim vragen om wat uitleg over het instellen van het platliggen. Waar vind ik die instelling?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#25

Bericht door Rob52 »

Met het "niet genoeg plat liggen" bedoelt Wim dat de onderkant niet uniform aansluit op het bed. Dit kun je oplossen door het object in Cura bijvoorbeeld 0,2 mm of misschien iets meer door de bodem te laten zakken. Kun je instellen als je kiest voor de pijltjes links bovenaan (verplaatsen) en dan Z op -0,2 zetten. (Je moet wel het object geselecteerd hebben.) Alles onder het nul niveau wordt niet geprint waarmee je ds de bodem afvlakt. Heeft dus niks te maken met instellingen uit het menu aan de rechterkant.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Berichten: 313
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#26

Bericht door Wim62 »

Als een object niet vlak op het bed staat , selecteer je het object en ga naar roteren aan de linkerkant en klik op platleggen .
Afbeelding
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 202
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#27

Bericht door Hardy »

Bij het niet plat liggen kan het ook aan het ontwerp liggen en dan is de oplossing van Rob beter, wanneer in het ontwerp al een on effenheid aan de onderkant zit krijg je die nooit plat op het bed, maar print gewoon eens een 20x20 callibration cube met eventueel 50% vergroting en bekijk eens hoe daar de eerste laag eruit ziet.
https://www.thingiverse.com/thing:5400295
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Banditoz
Berichten: 129
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#28

Bericht door Banditoz »

Ik heb laatst een stl file gedownload en in het ontwerp stak een stukje van een letter uit aan de onderkant van het ontwerp. Hierdoor ging bij mij de print ook op bovenstaande manier mis. Dit kun je ook zien als je in cura na het slicen op voorbeeld drukt en even met de schuif aan de rechter zijkant naar de 1e laag schuift.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 281
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#29

Bericht door 3DWim »

Ik denk dat er maar twee opties zijn, aangezien de brim wel goed gaat:
1) ontwerp slecht > dus niet vlak
2) de print instellingen wijken dusdanig af van de brim dat er geen materiaal genoeg te printen is en/of niet blijft zitten.

Dus tsjek de instelling maar maak ook eens een kalibratie, is de doorvoer hoeveelheid die je denkt te krijgen wel juist?
Dat is het begin van alles.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Etienne51
Berichten: 18
Lid geworden op: 22/02/23, 16:23
Belgium

#30

Bericht door Etienne51 »

Dank voor al uw reacties. We hebben de suggesties nagekeken, maar het foutenpatroon, zoals in de hogerstaande foto's blijft. We hebben ook de start/end g.code gecontroleerd ...
Afbeelding

Afbeelding

We vragen ons af of het niet aan de fimware ligt en of er nieuwere firmware bestaat voor de Vertex K8400?
Banditoz
Berichten: 129
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#31

Bericht door Banditoz »

Je kan ook je stl bestand ergens uploaden en linken. Dan kunnen de kijkers thuis (waaronder ikzelf) ook nog kijken hoe het er in cura uitziet.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast