z-motors worden heel erg heet

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 9 months en 3 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Dutchronnie
Berichten: 44
Lid geworden op: 20/03/23, 11:37
Netherlands

#11

Bericht door Dutchronnie »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

De reden die Puffeltje geeft ben ik ook tegen gekomen op het net. De motoren van de Z-assen schijnen het relatief zwaarder te hebben dan de x en y as motoren. dit verklaart ook waarom deze motoren warmer worden.
Huidige configuratie: Creality CR-10 V2, Bltouch probe, E3D Hemera extruder, E3D V6 hotend, belt tensioners.
Bigtreetech SKR EZ moederboard met EZ2209 stepper drivers, TFT color touchscreen, Klipper firmware, PEI magnetische plaat
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 172
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#12

Bericht door PrintEngineer »

Hoewel ik ruim een jaar geleden voor het laatst een printer heb aangeraakt heb ik niet de ervaring dat de z-steppers heet worden. Meer dan 35°C heb ik nooit kunnen meten, maar als het de baby-steps zijn weet je dat je dat niet kunt oplossen
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 92
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#13

Bericht door Puffeltje »

Geregeld zie je fotoos voorbij komen van koellichamen op stappenmotoren bevestigd. Ik geef toe dat het beter is om te trachten de oorzaak van de (te) hoge temperatuur weg te nemen dan een pleister te plakken.
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast