Logo van print op usb stick Onderwerp is opgelost

Gcode n zie geen print

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 2 months en 2 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
marssssssie
Berichten: 26
Lid geworden op: 19/11/23, 09:56
Netherlands

#11

Bericht door marssssssie »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

PrintEngineer schreef: 18/02/24, 18:31 Probeer eens een andere dan LYCHEE SLICER. Bijvoorbeeld Ultimaker Cura of Prusa slicer
Ik probeer het nu via Ultimaker Cura
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 569
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#12

Bericht door Ch3vr0n »

Lychee is meer voor resin, daar is het goed in. De FDM implementatie met dat ding staat nog in de kinderschoenen. Cura's post processing script zou moeten werken.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
marssssssie
Berichten: 26
Lid geworden op: 19/11/23, 09:56
Netherlands

#13

Bericht door marssssssie »

PrintEngineer schreef: 18/02/24, 18:31 Probeer eens een andere dan LYCHEE SLICER. Bijvoorbeeld Ultimaker Cura of Prusa slicer
Nou geprobeerd met ander maar gaat ook niet, dus ik ga weer verder rommelen en zoeken.
Wim62
Berichten: 334
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#14

Bericht door Wim62 »

Als je nu die bewuste file met ons deel , dan kunnen we kijken hoe we deze voor jou zichtbaar en leesbaar kunnen maken met uitleg hoe je het zelf kunt of moet doen .
En als je zelf verder wil rommelen is ook goed , maar vraag dan hier niet om raad .😁
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 205
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#15

Bericht door PrintEngineer »

M.i. zijn er nog twee zaken verdacht. De memory stick zelf of de firmware. Van welk merk en type is de printer? Mogelijk heeft de fabrikant wel een nieuwere versie firmware online staan
Wim62
Berichten: 334
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#16

Bericht door Wim62 »

Volgens mij heeft hij een Creaty K1 .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
henryschippers2023
Berichten: 66
Lid geworden op: 30/06/23, 19:35
Netherlands

#17

Bericht door henryschippers2023 »

Welicht is converteren een optie
marssssssie
Berichten: 26
Lid geworden op: 19/11/23, 09:56
Netherlands

#18

Bericht door marssssssie »

Banditoz schreef: 21/02/24, 22:36 Een gcode kun je niet meer slicen, dat is al gedaan. Een stl bestand moet je nog slicen. Ik heb de print na een aantal lagen gestopt maar hij was netjes opweg met laag 5 inmiddels.
ja die wist ik wel, maar als ik stl bestand door slicer haal, zeg die voor die begint dat het waarschijnlijk geen goede print wordt omdat er iets niet goed is. zon beetje bij alles, behalve de dingen die op stick staan, die print die feilloos in no time (de boot, de kat en een test)
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 478
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#19

Bericht door Rob52 »

Het bestand geeft inderdaad fouten aan wanneer ik het in Cura zet. Maar het is ook niet meteen een echt 3D-print object om met een filamentprinter te maken. Het is oorspronkelijk ook een houtfrees werkstukje. Moet je ook wel een minimale frees gebruiken. Bij de normale grootte zoals gedownload is dit maar ongeveer 2,5 cm rond en 3 mm hoog. Maar de details lenen zich niet om op dat formaat met een 0,4 nozzle te worden geprint. Als ik hem vergroot tot 500% dan zijn de details ineens goed zichtbaar. Het lijkt er ook op dat, tenminste een deel van, de fouten wordt veroorzaakt door het idiote meegestuurde tekstdeel van de website waar het vandaan komt dat mee print in het object. Maar hij zou het zo te zien bij mij wel gewoon printen. Ik zou eerst eens wat onderwerpen kiezen die echt geschikt zijn voor filament printen. Jouw onderwerp zou het trouwens wel goed doen met een resin printer. Die geeft daarvoor uitstekende details, voor een filamentprinter alleen indien je hem op bijvoorbeeld de door mij gebruikte 500% zou printen.


100%
woodcarve 100 prct.jpg


500%
woodcarve 500 prct.jpg
Laatst gewijzigd door Rob52 op 22/02/24, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 215
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#20

Bericht door Hardy »

marssssssie schreef: 22/02/24, 19:05 Deze geeft hij ook melding dat er iets is meet bestand
Dit zijn ontwerpen die gemaakt zijn om CNC te frezen en daardoor vermoedelijk minder geschikt om te printen (zou eigenlijk niet echt iets uit moeten maken), en is tevens ook wel erg klein om met deze details nog te printen, het heeft ook te maken met welk ontwerp programma ze gemaakt zijn.
De door anderen gemaakte ontwerpen zitten toch ook wel vaak fouten in is mijn ervaring.
Neem gewoon eens de moeite om zelf iets eenvoudigst te tekenen, b.v. met Tinkercad, en kijk of je dat wel kun slicen en printen.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
marssssssie
Berichten: 26
Lid geworden op: 19/11/23, 09:56
Netherlands

#21

Bericht door marssssssie »

Rob52 schreef: 22/02/24, 19:54 Het bestand geeft inderdaad fouten aan wanneer ik het in Cura zet. Maar het is ook niet meteen een echt 3D-print object om met een filamentprinter te maken. Het is oorspronkelijk ook een houtfrees werkstukje. Moet je ook wel een minimale frees gebruiken. Bij de normale grootte zoals gedownload is dit maar ongeveer 2,5 cm rond en 3 mm hoog. Maar de details lenen zich niet om op dat formaat met een 0,4 nozzle te worden geprint. Als ik hem vergroot tot 500% dan zijn de details ineens goed zichtbaar. Het lijkt er ook op dat, tenminste een deel van, de fouten wordt veroorzaakt door het idiote meegestuurde tekstdeel van de website waar het vandaan komt dat mee print in het object. Maar hij zou het zo te zien bij mij wel gewoon printen. Ik zou eerst eens wat onderwerpen koezen die echt geschikt zijn voor filament printen. Jouw onderwerp zou het trouwens wel goed doen met een resin printer. Die geeft daarvoor uitstekende details, voor een filamentprinter alleen indien je hem op bijvoorbeeld de door mij gebruikte 500% zou printen.


100%
woodcarve 100 prct.jpg


500%
woodcarve 500 prct.jpg
Hoe kan ik nou zien of en 3d voorbeeld voor filament is? Misschien heb ik overal de verkeerde voorbeelden.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten