Creality CR10 S Pro probleem, komt niet in menu-scherm bij opstarten
-
Ik heb al jaren, tot volle tevredenheid, een Creality CR10-S Pro. Vorige week nog wat geprint en heb hem vandaag weer nodig, maar bij het aanzetten komt hij niet voorbij het beginscherm (zie foto). Dus het menu met de drie knoppen verschijnt niet.
Verdere info:
- Ik print altijd via de SD kaart, nooit via netwerk. Dus updaten van firmware lijkt mij onzinnig
Fan draait wel maar verder gebeurt er niets
Als ik mijn hand onder de printerkop beweeg gaat het rode afstandslichtje aan en uit en ook reageert er een blauw lampje bij de motoren
Ik heb hem opgestart met de SD kaart erin (waar alleen een .gcode bestandje op staat) of zonder; in beide gevallen hetzelfde resultaat.
Herkent iemand dit probleem? En wat zou er aan te doen zijn?
Bedankt voor meedenken en reageren!
Ik heb al jaren, tot volle tevredenheid, een Creality CR10-S Pro. Vorige week nog wat geprint en heb hem vandaag weer nodig, maar bij het aanzetten komt hij niet voorbij het beginscherm (zie foto). Dus het menu met de drie knoppen verschijnt niet.
Verdere info:
- Ik print altijd via de SD kaart, nooit via netwerk. Dus updaten van firmware lijkt mij onzinnig
Fan draait wel maar verder gebeurt er niets
Als ik mijn hand onder de printerkop beweeg gaat het rode afstandslichtje aan en uit en ook reageert er een blauw lampje bij de motoren
Ik heb hem opgestart met de SD kaart erin (waar alleen een .gcode bestandje op staat) of zonder; in beide gevallen hetzelfde resultaat.
Herkent iemand dit probleem? En wat zou er aan te doen zijn?
Bedankt voor meedenken en reageren!
Ik zie geen foto('s). Ook al print je alleen vanaf sd kaartje dan kan de software nog steeds vastgelopen zijn, er hoeft maar ergens 1 bitje te zijn "omgevallen". In dat geval kan een update van de firmware (zelfs al is het dezelfde versie) nog best zinvol zijn.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
PrintEngineer
Er kan van alles aan de hand zijn. Van een losse stekker tot een defect mainboard. Het is dus vaak een kwestie van systematisch zaken uitsluiten. Heb je misschien de firmware geupdate? Dan kan je die terug zetten naar de vorige versie. Start je de printer altijd op met de SD card in het card slot? Dan een keer proberen op te starten zonder card in het slot. Dus bedenk waar het mis kan gaan en test het uit. Zo gaan professionals in de techniek ook te werk
Printen doet ik niet meer, en toch blijft het een mooie hobby
Heb je de spanning uit je voeding al gecontroleerd?
Met vriendelijke groet,
Jarno
Creality CR10s Pro V2 - SKR E3 mini V3 - klipper - 5" klipperscreen - Fusion360 - Cura
Jarno
Creality CR10s Pro V2 - SKR E3 mini V3 - klipper - 5" klipperscreen - Fusion360 - Cura
@ PrintEngineer, professionals lezen ook eerst het startbericht wat beter

- Ik print altijd via de SD kaart, nooit via netwerk. Dus updaten van firmware lijkt mij onzinnigPrintEngineer schreef: ↑01/02/25, 13:20 Heb je misschien de firmware geupdate? Dan kan je die terug zetten naar de vorige versie.
Ik heb hem opgestart met de SD kaart erin (waar alleen een .gcode bestandje op staat) of zonder; in beide gevallen hetzelfde resultaat.PrintEngineer schreef: ↑01/02/25, 13:20 Dan een keer proberen op te starten zonder card in het slot.
-
Bedankt voor alle reacties alvast. Vergeten: het plaatje staat hier:
https://tweakers.net/i/p-qHXpCUambB9LMQ ... lbum_large
Ik heb inmiddels gekeken naar de update van de firmware, maar ik ga mijn handen niet branden aan de instructies die ik vind op het internet. Dat is gedoemd te mislukken. Maar misschien kent iemand een reparateur in de buurt die ik gewoon kan betalen om dit te repareren?
Ik woon in Leiden.
https://tweakers.net/i/p-qHXpCUambB9LMQ ... lbum_large
Ik heb inmiddels gekeken naar de update van de firmware, maar ik ga mijn handen niet branden aan de instructies die ik vind op het internet. Dat is gedoemd te mislukken. Maar misschien kent iemand een reparateur in de buurt die ik gewoon kan betalen om dit te repareren?
Ik woon in Leiden.
-
PrintEngineer
@Rob52 de topic starter lijkt uit te gaan van een deugdelijke SD card. En dat hoeft helemaal niet zo te zijn
Dat ben ik wel met je eens. Het zou kunnen, maar is vrij onwaarschijnlijk omdat hij zonder sd kaartje hetzelfde probleem heeft. Kan natuurlijk nooit kwaad het met een andere te proberen, maar als hij zonder sd kaartje ook niet verder komt lijkt het me stug dat het iets gaat uitmaken.
-
Het maakt niet uit of ik de SD er in steek of niet. In alle gevallen eindigt het als op de foto. Hij loopt gewoon vast.PrintEngineer schreef: ↑01/02/25, 16:20 @Rob52 de topic starter lijkt uit te gaan van een deugdelijke SD card. En dat hoeft helemaal niet zo te zijn
-
PrintEngineer
Zonder te weten hoe technisch je bent, blijft het toch een kwestie van stapsgewijs zoeken en uitsluiten.
Tip: bij veel kringloopwinkels hebben ze een repair shop. Vaak zitten daar pensionado's (dit is geen waarde oordeel) met een technische achtergrond. Ze vinden het vaak leuk om defecte apparaten na te kijken en te repareren. En het is ook nog eens circulair. Je kunt er meestal zonder afspraak terecht en als je geluk hebt loop je weer met een werkend apparaat naar buiten
Tip: bij veel kringloopwinkels hebben ze een repair shop. Vaak zitten daar pensionado's (dit is geen waarde oordeel) met een technische achtergrond. Ze vinden het vaak leuk om defecte apparaten na te kijken en te repareren. En het is ook nog eens circulair. Je kunt er meestal zonder afspraak terecht en als je geluk hebt loop je weer met een werkend apparaat naar buiten
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in