Wat heb je deze week geprint?

Heb je een geslaagde print die je wil delen? Mooi, we bekijken het graag hier.
Frits
Netherlands

Bericht door Frits »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

In een woord geweldig Wim. Afbeelding
Groeten uit Hoogeveen.

3 Printers: Artillery Genius, Anycubic Kobra 3 combo en een Elegoo Neptune 4 plus
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical Creator 6.0.3 en Cura 5.6.0
Puffeltje
Netherlands

Bericht door Puffeltje »

Op verzoek van mijn wederhelft ook aan de gang gegaan. Ik moest hem 3x printen, voor haar en haar 2 hartsvriendinnen. Het origineel was een stl-bestand, dus zonder kleurinformatie. Gelijk aangepakt om het kleuren van een object uit te proberen. Dat viel nog niet mee. Het kleuren in de slicers (Flash Studio en Orcaslicer) viel niet mee, dus op zoek naar iets anders. Ik heb deze nu ingekleurde met layerpaint.com . Het eerste object wat je er mee kleurt is gratis, hierna is het een betaalde site. Het kleuren ging een stuk makkelijker dan via de slicers alleen was de uitvoer van het 3mf-bestand niet correct voor Flash Studio waarmee ik de printer aanstuur. De uitvoer zou geschikt moeten zijn voor Bambu, Orca en Prusa. Alle drie werden door Flash Studio niet herkend. Orca Slicer herkende ze wel goed en deze dus ook maar gebruikt voor het printen.

De smaak van meerkleuren printen heb ik nu echt te pakken, en met de Flash Forge Creator 5 Pro maar 1 gram afval per geprinte plaat. (purgetower reken ik niet als afval want die heb je ook nodig bij een andere kleurenprinter). Ik zal dus vaker iets moeten inkleuren. Op zich is de prijs van layerpaint best wel laag maar je bent hollander, dus moet het goedkoper kunnen, en misschien wel beter. De gemaakte kleurovergangen vond ik nog niet echt om over naar huis te schrijven. Toen viel mijn oog op Primed3d.com . Compleet gratis, makkelijkere bediening, betere kleuropties, betere kleurovergangen, en had ik al vermeld dat hij gratis is?
katje met pompoen.jpg
  • Ender 5 Plus omgebouwd naar Mercury One.1 , voorzien van BigTreeTech Manta M8P V2, raspberry pi CM4, EBB36, Phaetus Rapido Hotend 2 UHF - Nebula extruder - BLTouch vervangen door klicky - DFR0550 display - Klipper met CANbus - ERCF V3
  • Flashforge AD5X (uitgeleend)
  • Flashforge Creator 5 Pro
Frits
Netherlands

Bericht door Frits »

En zo sluipt het er langzaam in, net als met de kleuren foto's en de kleuren tv. Afbeelding

De techniek houd je niet tegen, met niks niet. ;)
Groeten uit Hoogeveen.

3 Printers: Artillery Genius, Anycubic Kobra 3 combo en een Elegoo Neptune 4 plus
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical Creator 6.0.3 en Cura 5.6.0
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in