Big Brother dragon

Heb je een geslaagde print die je wil delen? Mooi, we bekijken het graag hier.
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 583
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

Big Brother dragon

#1

Bericht door Ch3vr0n »

Gezin draak gaat uitbreiden, ipv baby draakje te printen nu, ben ik nog eens in die designer zijn portfolio gaan neuzen. Nog een mooi model gevonden

https://cults3d.com/en/3d-model/art/cut ... nal-design

Dat model is na 3 relatief korte sessies klaar voor print. Eerst nog een paar polymaker cardboard spool rings printen en de 2 nieuwe kleuren (Shadow Orange en Foggy Orange) calibreren en dat gaat dat ding was vroeg vannacht de print opdracht krijgen.
RDT_20240426_1854431942758839141427957.jpg
RDT_20240426_1854371687935764061722703.jpg
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk



Toegevoegd in 9 uren 31 minuten 29 secondes:
Printed started. Als alles volgens plan verloopt is dat ding woensdag namiddag klaar rond de tijd dat ik gedaan heb met werken (rond 16.30) als m'n tijdrekenen goed is
PXL_20240427_022412400.jpg
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 101
Lid geworden op: 26/03/23, 08:21
Locatie: Hoogeveen
Netherlands

#2

Bericht door Frits »

Leuk ding. Hoe groot is dat 'kleintje'?
Groeten uit Hoogeveen.

3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 583
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#3

Bericht door Ch3vr0n »

Groter broer wordt 20cm hoog. 233.82x233.72x200mm. De 1e laag van die staart was tricky! Die zweefde 0,6mm boven de grond! Te laag tegen de grond om support voor op te bouwen zelfs met support enforcers, en enkel de wanden hadden wat support.


Ik kon dat ding zien flexen. Print start na kalibreren was 4.30 deze morgen, en gezien de trickyness ben ik erbij gebleven tot ik overtuigd was dat die staart een goed begin had. Dat was om 6.30 :p. Maar dat ding gaat niet meer los komen. We zijn al 10% ver. Volgende tricky punten zijn de beginlagen van die wing tips.
PXL_20240427_133118332.jpg
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 101
Lid geworden op: 26/03/23, 08:21
Locatie: Hoogeveen
Netherlands

#4

Bericht door Frits »

Ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik hoop dat de boel niet voortijdig los komt door krimpen.
Groeten uit Hoogeveen.

3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 583
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#5

Bericht door Ch3vr0n »

Ti's PLA net als de andere 2 draken, dus krimpfactor is 0. En bij prints als deze wordt de bouwplaat voorzien van een ruime laag 3DLAC ;). Dat ding gaat niet loskomen. Dat weet ik wel zeker.

Toegevoegd in 16 minuten 28 secondes:
En plots hoor je dan 'pop' en zie je het filament naast je AMS riser verschijnen ipv richting de nozzle. Oorzaak: PTFE tube integriteit defect.

Was gecompromitteerd over een lengte van zo'n 180mm als ik het opmeet. Natuurlijk door die duizenden wissels van de vorige 2 draken en het printen. Ik heb de X1C nu zo'n 6 maand en heeft vanavond 1600u printen op de teller.

Nieuw stuk PTFE aangesloten, op resume gedrukt en we waren 2 minuten later weer vertrokken.
PXL_20240427_141721411.jpg
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 101
Lid geworden op: 26/03/23, 08:21
Locatie: Hoogeveen
Netherlands

#6

Bericht door Frits »

Oh. Oh. :o
Groeten uit Hoogeveen.

3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 583
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#7

Bericht door Ch3vr0n »

Ach we zijn al weer een paar uur verder. PTFE tube is een consumable en ik heb nog zo'n 30m op voorraad

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk



Toegevoegd in 22 uren 34 minuten 22 secondes:
Buitengewone prints vragen buitengewone maatregelen. Die zwarte wing tips van de linker vleugel blijken geen makkie om te printen. Zeer klein contact oppervlak tussen support en model en ze komen hoog voor de vleugel tussendelen ze samenvoegen.

Momenteel is er super lijm en tape nodig om die dingen op het plaats te houden tot ze overbrugd worden en spaghetti te vermijden. Hopelijk wordt alles overbrugd naar het hoofd lichaam zodat dat een zorg minder is.
PXL_20240428_162504826.jpg
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 98
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#8

Bericht door Puffeltje »

Ik wil mij in de toekomst ook gaan bezig houden met meerkleuren prints. Zie ik nu dat de wisseling van kleuren afgevangen wordt in de ondersteuning in plaats van een kleurentoren? Of gebruik je een printer welke zijn kleurenwissels als aparte filamentpillen uitwerpt? Dat het opgevangen kan worden in de vulling was mij bekend.
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Wim62
Berichten: 345
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#9

Bericht door Wim62 »

Als je goed kijkt zie je rechts achterin een kleuren toren .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 583
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#10

Bericht door Ch3vr0n »

Der wordt "gepoept" zoals jullie nederlanders zeggen achteraan de printer. Na het laden van een nieuw kleur poept die kleine dingetjes uit zoals dit
Afbeelding die je ergens moet opvangen. Daarvoor zijn voor de bambu lab printers diverse oplossingen ontworpen door 3D ontwerpers. Met een getunede printer heb je in principe die toren niet meer nodig, maar zonder primen loop je kans op color bleed (waarbij der onvoldoende werd gepoept) en je kans loopt dat het feitelijke model kleurwisselingen ondergaat van het vorige kleur filament waar dat niet de bedoeling is . Het is echter geen "purge tower" maar een "prime tower" bij de X1C, dergelijke torens worden gebruikt om voldoende nozzle druk op te bouwen voor de printer verder gaat met het echte werk.

Gebruik je bij de Bambu echter 'smooth timelapse' zoals ik hier doe (waar bij de toolhead bij elke laag even geparkeerd wordt om een foto te nemen) dan is een prime tower absoluut noodzakelijk om voldoende nozzle druk op te bouwen.

Zo'n toren is hier ook aanwezig maar zit verstopt achter het model. Heb dus even een foto van bovenaf genomen.
PXL_20240429_152210739.jpg
Toegevoegd in 3 uren 24 minuten 23 secondes:
En nu doet m'n restje REAL Filament black moeilijk lol, blijft breken net buiten de ams (gelukkig simpele fix). Vermoedelijk nat of te oud. Nieuw rolletje besteld bij 123-3d en als dat ding nog 1x op me breekt pauzeer ik de print zoals in deze morgen moest doen.

Print naderde een kritiek punt met de buitenste zwarte wing tips. 's morgens gepauzeerd, na't werk bij thuiskomst hervat en ding ging verder alsof der niks gebeurd was

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barbara, Bing [Bot] en 1 gast