CURA objecten 'overlappend' plaatsen op het bed Onderwerp is opgelost

Heb je een vraag omtrent je slicer software, we zien het graag hier verschijnen
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 3 months old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 92
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

CURA objecten 'overlappend' plaatsen op het bed

#1

Bericht door Puffeltje »

Als ik in Cura een te printen ring projecteer is de binnenkant van de ring geblokkeerd voor het plaatsen van andere te printen objecten welke binnen deze ring zouden passen. Is deze blokkering op te heffen?
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#2

Bericht door Rob52 »

Ik heb even geprobeerd om meerdere objecten overlappend op de bouwplaatte zetten, ,maar daar geeft Cura geen probleem mee. Als ik de voorbeeld modus bekijk, dan print hij het als 1 print die is samengevoegd.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#3

Bericht door Ch3vr0n »

In cura is er een instelling "Ensure models are kept apart" (ik gebruik engelstalig). Je vindt die onder "Preferences > General > Viewport behavior > 6e van boven geteld. Als die aangevinkt staat, vink die uit. Dat zou het probleem moeten oplossen (als dat het probleem is tenminste). Met die instelling aangevinkt doet deze zoals de naam zegt, en houdt modellen gescheiden.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 92
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#4

Bericht door Puffeltje »

Ch3vr0n bedankt, dat is de juiste instelling.
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast