Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:
Nozzle vorige extruder getest in de huidige direct drive, geen problemen.Tikkende extruder op afveeglijn links printbed
Laatst gewijzigd door Matwheels op 02/08/24, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ender 3V2 Modeltreinen schaal H0 en N
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
Dan zit wss die andere nozzle (deels) verstopt waardoor het filament niet vlot genoeg er door kan, de extruder probeert filament richting de nozzle te duwen maar dat lukt niet omdat het vorige nog niet gesmolten is, dus slaat je extruder stappen over/schiet terug en dat veroorzaakt dat tikkend geluid
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing klipper op BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Wat betreft de door de fabrikant aanbevolen printtemperatuur kan het dus ook raar lopen. Niet dat het een enorm verschil is, maar ik heb de laatste jaren altijd eSun PLA+ en die zaten op een ABS haspel. Op het stickertje staat een aanbevolen printtemperatuur van 205~225 graden Celsius. Ik maak nu een nieuwe verpakking open die tegenwoordig dus op een kartonnen haspel zit. En daar staat op de sticker ineens een aanbevolen printtemperatuur van 210~230 graden Celsius. Het zal waarschijnlijk weinig uitmaken maar toch wel een beetje vreemd. Zeker als je op de grens temperatuur van 205 graden print wat ik dus ook deed.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
Precies, ikzelf ga trouwens NOOIT of te nimmer af op de temperaturen op een spoel. Dat zijn temperaturen behaald en bepaald door de fabrikant in gecontroleerde omstandigheden. Een particuliere printer is geen gecontroleerde omstandigheid. Het 1e wat ik doe nadat ik een nieuw kleur/type/merk probeer is een temp tower, daarna PA calibreren en dan de flow. Eerder print ik er geen modellen mee
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
Bambulab X1C + 4 AMS
Bambulab X1C + 4 AMS
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community