Sleutel hanger
Sleutel hanger
Beste,
ik ben bezig om een sleutelhanger te maken maar ik heb een paar problemen
Mijn ontwerp is als volgt
Vierkante onderlaag van 3mm dik met daarin 3 letters boven op
Nu heb ik dit geprobeerd te printen maar de letters hechten niet goed aan de onderlaag?
ik heb ook nog geprobeerd de letters er iets in te verdiepen voor een betere hechting maar word niet mooi
wie kan mij hier mee helpen
ik ben bezig om een sleutelhanger te maken maar ik heb een paar problemen
Mijn ontwerp is als volgt
Vierkante onderlaag van 3mm dik met daarin 3 letters boven op
Nu heb ik dit geprobeerd te printen maar de letters hechten niet goed aan de onderlaag?
ik heb ook nog geprobeerd de letters er iets in te verdiepen voor een betere hechting maar word niet mooi
wie kan mij hier mee helpen
Welkom op het forum. Ik heb in de afgelopen jaren 1000+ sleutelhangers geprint en ben daar diverse problemen bij tegengekomen. Hetgeen jij nu beschrijft heb ik pas geleden ervaren en was de eerste keer. Je geeft wel heel erg weinig info want wat zijn bijvoorbeeld je instellingen en gebruikte materialen, maar ik doe een gooi. De reden waarom het bij mij fout liep was het merk filament. Ik heb jarenlang echt allerlei merken en soorten PLA door elkaar gebruikt en nooit problemen gehad, tot ik ze ging printen met Sunlu PLA. Daar bleek dat zelfs de eigen kleuren onderling niet goed hechtte. Na hetzelfde ontwerp met o.a. Esun te hebben geprint was er niks meer aan de hand. Ik ga ervan uit dat je niet probeert PLA en PetG te mixen, want dat gaat gegarandeerd mis. Dus mijn advies is om het eens te proberen met een andere combinatie van merk/soort PLA. En als je iets meer info geeft over je ervaringen met 3D-printen kunnen we je mogelijk ook makkelijker verder helpen.
Dan even een tip voor wat betreft de hanger zelf. Maak het niet te groot, het moet handzaam blijven aan een sleutelbos. En 6 mm totaal is aardig dik. De meeste hangers die ik print komen in totaal niet uit boven de 4 mm, maar meestal maar 3 mm. Afhankelijk van welke kleuren je op elkaar print is een laagdikte van 0,4 mm meestal voldoende voor donker op licht en 0,6 voor licht op donker. De grootste die heb gemaakt zit op een lengte van 85 mm maar de prettigste maat lijkt rond de 70 mm te zitten. Maar dat blijft natuurlijk persoonlijk.
Onderstaande als voorbeeld. De bovenste is een foute print, die heeft uitgelopen en te dikke letters, maar ik heb geen originele meer. Er onder staat hij hetzelfde maar dan als schild voor op een deur van het pension. De bovenste is 85 mm, maar met wat experimenteren met de instellingen is er een uitvoering van 65 mm uitgekomen met haarscherpe letters. (Niet op de foto.)
Dan even een tip voor wat betreft de hanger zelf. Maak het niet te groot, het moet handzaam blijven aan een sleutelbos. En 6 mm totaal is aardig dik. De meeste hangers die ik print komen in totaal niet uit boven de 4 mm, maar meestal maar 3 mm. Afhankelijk van welke kleuren je op elkaar print is een laagdikte van 0,4 mm meestal voldoende voor donker op licht en 0,6 voor licht op donker. De grootste die heb gemaakt zit op een lengte van 85 mm maar de prettigste maat lijkt rond de 70 mm te zitten. Maar dat blijft natuurlijk persoonlijk.
Onderstaande als voorbeeld. De bovenste is een foute print, die heeft uitgelopen en te dikke letters, maar ik heb geen originele meer. Er onder staat hij hetzelfde maar dan als schild voor op een deur van het pension. De bovenste is 85 mm, maar met wat experimenteren met de instellingen is er een uitvoering van 65 mm uitgekomen met haarscherpe letters. (Niet op de foto.)
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:

Ben je zeker dat je compatibel materiaal gebruikt? En niet vb PLA en PETG samen? Want die 2 hechten totaal niet aan elkaar, en das absoluut normaal.
Bambulab X1C + 4 AMS
PrusaXL 5 Toolhead Edition
PrusaXL 5 Toolhead Edition
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in