Embleem printen in kleur wil niet lukken

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
EugeneW
Netherlands

Embleem printen in kleur wil niet lukken

Bericht door EugeneW »

Ik heb een paar weken geleden een Bambu lab a1 printer aangeschaft en ben er erg enthousiast over. Maar nu wil ik ook zelf dingen ontwerpen met Fusion 360 en daar loop ik vast. Na meerdere filmpjes bekeken te hebben en vele proefdrukjes gemaakt wil het nog steeds niet lukken. Kleuren staan niet waar ik ze wil hebben, letters die erop geprint zijn kan je er zo vanaf duwen etc. etc.
Ik wil een klein plaatje maken op een koffertje ter vervanging van het origineel 55x20mm (zie in bijlage).
Wie kan mij uitleggen hoe ik dit moet doen? Ik gebruik het programma Fusion 360 en print met een Bambu Lab A1.
Bijlagen
Embleem
Embleem
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Waar welke kleur terechtkomt wordt bepaald door welke spoel je ingeeft in je slicer op welk slot van je ams. Je fusion heeft daar niks mee te maken. Dingen die niet aan elkaar hechten is voornamelijk door incompatibele materialen. dus wat gebruik je? wat zijn de instellingen voor je materiaal. Hoe is je ams geconfigureerd? Hoe is je model ingekleurd in je slicer?
Bambulab X1C + 4 AMS

PrusaXL 5 Toolhead Edition
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Het niet hechten van materialen lees je steeds vaker. En incompatible materialen zijn steeds vaker de oorzaak. Nu ben ik wat betreft de honger naar steeds sneller kunnen printen een echte zeurzak, want daar ontstaat een groot deel van de ellende. Filaments veranderen van samenstelling om steeds hogere snelheden te kunnen halen, en daarmee ook de compatibileit. En hogere snelheden gaat uiteindelijk ook ten koste van de hechting. Maar goed ik ben daarin de zeikerd die steeds voor gek word verklaard
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Als jij een zeikerd bent, ik ook. Ik haat het als materialen van samenstelling veranderen. Mijn recentste ervaring daarmee was nog onlangs een spoel Real Filament Blue. Ik had nog een rol liggen van een jaar of 2 oud en ik kwam net niet toe voor m'n print van opbergvakjes af te maken. Bestel ik een nieuwe rol bij 123-3D.nl via dezelfde product pagina als dat ik em 2j geleden had besteld. Was de nieuwe rol aanzienlijk lichter van kleur dus ik had opnieuw niet genoeg van dat nieuwe blauw. Dus maar aan de kant gelegd en alle bakjes in een volledig ander kleur gemaakt waar ik wel mee toe kwam.
Bambulab X1C + 4 AMS

PrusaXL 5 Toolhead Edition
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in