support regelen
support regelen
Al langer wist ik dat je in Cura support kunt blokkeren op sommige plaatsen.
Als je dat gebruikt, krijg je een kubus die je kunt verplaatsen en vergroten of verkleinen met de functie 'schalen' .
In mijn andere slicer Anycubic zocht ik ook zoiets. Daar werkt het echter anders.
Met de functie 'Support schilderen' kun je delen van je model met de rechter muisknop rood maken en daar krijg je dan geen support.
Support moet wel aanstaan.
Met de linker muisknop kun je het rood eventueel weer ongedaan maken door het groen te schilderen.
Er zijn verschillende instellingen voor je 'kwast' mogelijk.
Ik heb er wat mee zitten stoeien, maar het is mij niet duidelijk wat je nu precies moet doen.
Op sommige rode plaatsen kreeg ik toch wat support.
Heeft iemand van jullie er meer ervaring mee?
Als je dat gebruikt, krijg je een kubus die je kunt verplaatsen en vergroten of verkleinen met de functie 'schalen' .
In mijn andere slicer Anycubic zocht ik ook zoiets. Daar werkt het echter anders.
Met de functie 'Support schilderen' kun je delen van je model met de rechter muisknop rood maken en daar krijg je dan geen support.
Support moet wel aanstaan.
Met de linker muisknop kun je het rood eventueel weer ongedaan maken door het groen te schilderen.
Er zijn verschillende instellingen voor je 'kwast' mogelijk.
Ik heb er wat mee zitten stoeien, maar het is mij niet duidelijk wat je nu precies moet doen.
Op sommige rode plaatsen kreeg ik toch wat support.
Heeft iemand van jullie er meer ervaring mee?
Groeten uit Hoogeveen.
3 Printers: Artillery Genius, Anycubic Kobra 3 combo en een Elegoo Neptune 4 plus
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical Creator 6.0.3 en Cura 5.6.0
3 Printers: Artillery Genius, Anycubic Kobra 3 combo en een Elegoo Neptune 4 plus
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical Creator 6.0.3 en Cura 5.6.0
Volgens mij is Anycubic slicer gebaseerd op Orcaslicer, die laatste gebruik ik voor mijn Anycubic Kobra S1 (voorzien van firmware toevoeging Rinkhals). Heb heel even gespeeld met de support schilder feature maar nog niet heel veel mee gedaan. Wat ik vooral gedaan heb is aangeven waar ik wel support wil hebben.
Anycubic Kobra S1 met de ACE pro
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in