Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:
Het klinkt allemaal erg mooi, bijna te mooi om waar te zijn. Ik ben er ook niet zo zeker van dat het voor deze prijzen ook echt wel Sunlu is en niet een kopie/fake merk. Maar misschien is het ook wel echt, ik weet het niet. Als ik maar een paar rollen nodig heb dan koop ik het toch makkelijker even bij 3Dwensshop. Dan kies ik alleen wat ik nodig heb en meteen de precieze kleuren. Bij al die mooie aanbiedingen gaat het altijd om een vooraf samengesteld pakket van kleuren. Als dat is wat je nodig hebt is dat mooi, maar vaak zoek je net een andere combi. Met zwart en wit zal het wel wat eenvoudiger liggen. Maar ondanks dat ik soms best aardige hoeveelheden print duurt het wel een hele tijd voordat ik er 5 of 10 kilo doorheen heb gejaagd. Het is niet altijd de prijs die telt, soms is gemak en betrouwbaarheid belangrijker.Goedkoopste Filament kopen
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
Ik kan je verzekeren dat het 100% sunlu is als je koopt van de goeie shops. Aliexpress is nu mijn hoofdverkoper geworden van m'n sunlu filament. Ik heb nu in totaal zo'n 40kg sunlu pla aangekocht via 3 verschillende "verkopers" (Sunlu official store, sunlu tech store en sunlu3Dstore) en het is 100% sunlu. De officiële doos verpakking zoals ik ze gewend ben, vacuum getrokken en in ondoorzichtig plastic. Ook de kleur is hetzelfde, en om het af te maken komt uit hetzelfde depot in duitsland als wanneer je gewoon zou bestellen op hun website. Al mijn huidige FIBO's zijn eruit gemaakt, m'n BaBo system is eruit gemaakt en ook de print kwaliteit en temp settings voor de snelheid van een X1C is conform de aanbevelingen (100mm/s+ > 230°)
Bij aparte rollen zijn ze uiteraard niet altijd de goedkoopste, maar voor die bundel deals waar ik ze voor nodig heb, nog geen goedkopere gevonden. Voor mijn lopende projecten heb ik pla wit en zwart in bulk nodig en dan is er geen enkele twijfel. Onlangs nog opnieuw 5kg wit en 5kg zwart aangekocht omdat ik door m'n voorraad begon heen te gaan.
Bij aparte rollen zijn ze uiteraard niet altijd de goedkoopste, maar voor die bundel deals waar ik ze voor nodig heb, nog geen goedkopere gevonden. Voor mijn lopende projecten heb ik pla wit en zwart in bulk nodig en dan is er geen enkele twijfel. Onlangs nog opnieuw 5kg wit en 5kg zwart aangekocht omdat ik door m'n voorraad begon heen te gaan.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
-
Helemaal mee eens. Betrouwbaarheid is belangrijk, al maakt het erg uit wat je er mee doet.
Overigens is dit gewoon Sunlu, zelfde verpakking, zelfde inhoud, zelfde materiaal, en print hetzelfde. Kleurenkeuze is vaak wat beperkter. Tip: alleen bestelleen wanneer het vanuit Duitsland wordt geleverd.
Daarmee kan het nog altijd Sunlu's 2e keus zijn, wie weet. Ik heb geen problemen ondervonden welke filament specifiek waren (2 van de vijf rollen er doorheen geperst) maar dat betekent niet dat die er niet (kunnen) zijn.
Ik heb overgens DOORZICHTIGE sealers om mijn PETG.
Bambu Labs X1C + Ams / Dremel 3D20
Heeft er iemand al een keer ATA 2.0 filament geprobeerd ?
https://www.ata-3d.com/nl
Ik hoor er best wel goede verhalen over .
En gezien prijs kwaliteit verhouding ziet het er goed uit .
Ik ga het eens een keer uitproberen .
https://www.ata-3d.com/nl
Ik hoor er best wel goede verhalen over .
En gezien prijs kwaliteit verhouding ziet het er goed uit .
Ik ga het eens een keer uitproberen .
Met vriendelijke groet
Wim
Prusa mk4
Wim
Prusa mk4
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut