Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:
Niet omdat het moet, maar omdat het kan denk ik,, ik zelf vind het ook wel gewoon leuker om zelf het wiel opnieuw uit te vinden, je leert er in ieder geval wat van (op je oude dag), hetzelfde geld sowieso ook voor een hele printer zelf ontwerpen en bouwen, alles is kant en klaar te koop en meestal ook nog eens voor veel minder.Zinvol of zinloos -WHATEVER - we gaan ervoor
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Tja, ieder z'n meug. Maar dit soort eenvoudige dingen "opnieuw" ontwerpen lijkt me toch wel wat overdreven. Daar zie ik echt weinig nut in, ook al is het een hobby. En dan heb ik het specifiek over de besturing. Dus waarom een Arduino opnieuw programmeren als je voor heel weinig een kant-en-klare temperatuurregelaar bij Ali kunt kopen. Geen enkele toegevoegde waarde.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
PrintEngineer
Ik begrijp de ophef over dit project niet zo goed. Ons gaat het vooral om de samenwerking en het bundelen van de verschillende kennisgebieden. De buurman is van beroep programmeur en is dus goed in het schrijven van code in C++. Ik heb 3D printers en kan de mechanische onderdelen maken wat de buurman weer niet kan. Dus het grijpt zo mooi in elkaar en houd ons van de straat en uit de kroeg
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Momenteel kan ik kiezen uit een Wanhao Duplicator I3 Plus en een gerestaureerde Orcabot v0.43
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
Het samenbrengen van kennis is altijd mooi, en het gaat em er uiteindelijk om wat jullie willen en kunnen doen. Schoonheid is niet altijd alles, functionaliteit is ook even belangrijk.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Het is alles behalve ophef. Ieder moet lekker doen waar men zin in heeft. Maar wanneer je zo'n project hier presenteert om het te delen dan moet je niet raar kijken als daar opmerkingen bij komen. Dat is het resultaat van het delen. Het is ook geen afkeuring, maar ook een stukje meedenken. En als je echt het wiel opnieuw wilt uitvinden moet je dat zelf weten, maar wil je daar geen opmerkingen over dan moet je zoiets hier niet delen. Maar ik blijf het met interesse volgen.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
Gaat niet alleen om het doel, maar ook om het leerproces
En ik volg het met interesse. Heb zelf ook een plan met een Peltier, maar dan als Filament droger waarbij ik zowel de warme als koude zijde wil inzetten. Of dat zin heeft? Of het gaat werken? Geen idee, maar ik ben de spulletjes aan het verzamelen, en zodra ik het ontwerp redelijk op het netvlies heb wordt het lekker knutselen.
En alles waar de OP tegenaanloopt rondom de Peltier kan ik weer van leren, scheelt mij weer tijd en hoofdpijn
(En voor de naysayers en azijn pissers onder ons: het is experimenteren en knutselen wat 3D printers zo acceptabel heeft gemaakt. Zonder al die hobbyisten waren bedrijven als Bambu en Creality nooit in staat geweest te doen wat ze nu doen. Experimenteren is wat ons PEI en Garolite (G10 / FR4) building plates heeft opgeleverd. Misschien komt hier wel iets nieuws uit, wie weet...)
En ik volg het met interesse. Heb zelf ook een plan met een Peltier, maar dan als Filament droger waarbij ik zowel de warme als koude zijde wil inzetten. Of dat zin heeft? Of het gaat werken? Geen idee, maar ik ben de spulletjes aan het verzamelen, en zodra ik het ontwerp redelijk op het netvlies heb wordt het lekker knutselen.
En alles waar de OP tegenaanloopt rondom de Peltier kan ik weer van leren, scheelt mij weer tijd en hoofdpijn
(En voor de naysayers en azijn pissers onder ons: het is experimenteren en knutselen wat 3D printers zo acceptabel heeft gemaakt. Zonder al die hobbyisten waren bedrijven als Bambu en Creality nooit in staat geweest te doen wat ze nu doen. Experimenteren is wat ons PEI en Garolite (G10 / FR4) building plates heeft opgeleverd. Misschien komt hier wel iets nieuws uit, wie weet...)
Bambu Labs X1C + Ams / Dremel 3D20
-
PrintEngineer
Het idee achter dit project is natuurlijk wel iets meer dan alleen leuk expirimenteren. Printen onder dezelfde condities geeft nu eenmaal het meest zekere resultaat, en een daarvan is de luchttemperatuur waarmee je het warme materiaal koelt. Goede koeling is daarom essentieel voor het eindresultaat en de maatvoering van de dingen die je print. Voor het printen van figuren of organische vormen waarvan de maatvastheid er niet toe doet, heeft dit idee geen enkele toegevoegde waarde. Persoonlijk print ik hoofdzakelijk technische onderdelen die soms akelig precies moeten passen, en vallen regelmatig pas na meerder pogingen binnen de toleranties. Als dit idee eraan bijdraagt dat er minder materiaal de kliko in verdwijnt is het voor mij al een geslaagd project
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Momenteel kan ik kiezen uit een Wanhao Duplicator I3 Plus en een gerestaureerde Orcabot v0.43
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in