XYZ Davinci 2.0 van Marktplaats

Algemeen forum
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 month en 1 day old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 199
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

XYZ Davinci 2.0 van Marktplaats

#1

Bericht door PrintEngineer »

Omdat de ruimte in onze inpandige berging beperkt is en mijn hobby daar iets teveel ruimte in neemt zijn er keuzes te maken. De kast met de CTC A13 erin zal verdwijnen en daar komt een compactere oplossing voor terug. Dus hield ik al een tijdje Marktplaats in de gaten en zocht naar een printer met gesloten behuizing. Begin deze week zag ik een advertentie in de buurt van Deventer. De verkoper bood een XYZ Davinci 2.0 aan met wat werk. De printer zou niet werken. De overeengekomen prijs was goed en heb hem gisteravond opgehaald. De printer was behoorlijk stoffig en in een oogopslag zag ik dat de Y as scheef stond en er een sinterbrons lager van de extruder wagen los op een van de assen zat. Die bleek vast te zitten omdat het smeermiddel compleet was ingedroogt. Na alles te hebben schoongemaakt en uitlijning van de Y as liep de machine weer als een zonnetje. Morgen ga ik voor een eerste poging om er iets mee te printen. Wish me luck

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 565
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#2

Bericht door Ch3vr0n »

Succes met het filament ook lol, die dingen accepteren standaard alleen XYZ filament door de NFC chip erin. Maar gezien je hier viewtopic.php?t=352-davinci-mini-new-user-no-fillament al een filmpje linkte om de eeprom te resetten ben je daar vast wel van op de hoogte :)
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Wim62
Berichten: 329
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#3

Bericht door Wim62 »

Die XYZ chip filament rollen zijn ook best aan de prijs 0.6kg voor €34,00 , daar wordt je niet vrolijk van .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 199
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#4

Bericht door PrintEngineer »

Daar ga ik geen last van hebben. De chip lezer wordt voor de gek gehouden door hem permanent te vertellen dat de rol 100% vol is. Een simpel trucje (kan je op Youtube vinden) die zeer effectief werkt

Toegevoegd in 16 uren 40 minuten 50 secondes:
Ok de eerste poging om iets te printen leverde een zeer matig resultaat. Daar moet ik wel bij vermelden dat het is geprint met de rol ABS die bij de printer zat. Hoe oud en onder welke omstandigheden deze rol is opgeslagen geweest is mij niet bekend. Maar dat de printer technisch doet wat je mag verwachten is een goed begin van dit project

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 477
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#5

Bericht door Rob52 »

Ik vermoed erg veel vochtopname.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 199
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#6

Bericht door PrintEngineer »

Heb de rol een uurtje in de oven laten drogen en toen poging twee gestart. Deze print ziet er veel beter uit

Afbeelding
Banditoz
Berichten: 134
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#7

Bericht door Banditoz »

Geen verkeerd begin.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Tecumseh
Berichten: 31
Lid geworden op: 15/10/22, 13:29
Netherlands

#8

Bericht door Tecumseh »

Ik heb op dit forum een heleboel info gevonden specifiek over de Davinci printers: https://www.soliforum.com/
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 199
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#9

Bericht door PrintEngineer »

Het Soliforum heeft idd veel topics over XYZ printers. Maar het is op mobiele devices als smart phones een totaal onleesbaar forum vanwege de resolutie instellingen. Dus kom ik er vrijwel nooit
Wim62
Berichten: 329
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#10

Bericht door Wim62 »

Je hebt toch ook een pc/laptop neem ik aan ?
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten