Printengineer's Wanhao Duplicator I3 v2

Algemeen forum
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 476
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#11

Bericht door Rob52 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Je weet het hè? Igus lagers nooit of te nimmer met wat dan ook smeren. Hoe droger hoe beter.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 199
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#12

Bericht door PrintEngineer »

Ja dat weet ik. Igus lagers hebben zelf smerende eigenschappen en elke andere vorm van smeermiddel zorgt voor vastlopers. Het kunststof neem het smeermiddel in zich op, zet dat uit en klemt zich vast op de as. Heb de assen dus ook eerst heel goed ontvet voordat de Igus erin zijn gegaan. De assen heb ik daarna ook nog parallel uitgelijnd zodat het niet in een richting zwaarder loopt dan de andere. En nu ben ik alweer bezig met de volgende mechanische verbetering
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 565
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#13

Bericht door Ch3vr0n »

Dit gaat de kant uit van die EasyThreed, nog een beetje en ik kan ze beiden beter verplaatsen naar zelfbouwprinters :D
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 199
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#14

Bericht door PrintEngineer »

Het modificeren van deze printer valt gelukkig.nog alles mee. In verhouding is er aan de Easythreed veel meer gesleuteld. Dat project ligt overigens al een tijdje stil omdat de sinterbrons glijlagers in een container op zee zitten. Zo 'n schip vaart in 47 dagen naar een Europese haven waar het pakketje verder op transport gaat. Alles bij elkaar duurt het zo 'n 60 dagen van bestellen tot het hier in huis ligt. Voor huidige begrippen niet van deze tijd, maar wel voor € 13 en wat kruimels op de deurmat. Voor de Wanhao komen alle onderdelen nog steeds uit Nederland, en dat natuurlijk ook voor Nederlandse prijzen
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 565
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#15

Bericht door Ch3vr0n »

Da's nog snel lol. Op't werk hebben wij producten die per zeecontainer vanuit België worden verscheept naar Taiwan. Da's 3 maand onderweg :p
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Wim62
Berichten: 327
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#16

Bericht door Wim62 »

Z'n boot hebben wij ook gehad , maar hebben hem toen maar verkocht .🤣
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 199
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#17

Bericht door PrintEngineer »

Nadat je iets aan de printer hebt veranderd is er altijd weer dat moment om een kalibratieprint te maken. De gebruikte rol PLA is eeuwenoud en vloeit niet helemaal lekker, maar deed het toch nog vrij aardig. De maatvoering van deze kalibratie cube is wel bijna goed. De afmetingen op de X en Y as worden net ietsjes te groot, maar dat kan ik kalibreren en dan klopt dat ook

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 199
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#18

Bericht door PrintEngineer »

Na meerdere prints was ik ervan overtuigd dat er iets moest zijn met de X as snaar. En die gedachte was gegrond. De snaar wordt gespannen op twee M4 schroefjes. Deze schoefjes zitten met 2.5 gangen vast in 3 mm plaatstaal waar ook de extruder aan vast zit. Met zo weinig gangen en de hoge krachten die de schroefjes te verwerken krijgen is het een constructie die vraagt om problemen. Door de mechanische inwerking stonden de schroefjes tamelijk los en zelfs flink te wiebelen. Dat heb ik kun verhelpen door 4 moertjes te gebruiken en daarmee de schoefjes weer te fikseren. Dus dat is weer een klusje die tot verbetering leid
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 199
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#19

Bericht door PrintEngineer »

Mechanisch lijken de meeste zaken nu wel opgelost bij de Wanhao. Maar nu doet zich een heel ander probleem voor. Namelijk de hechting van de print op het heatbed. Elke print hecht zich zo extreem op het heatbed dat ik ze stuk voor stuk moet vermorzelen om ze los te krijgen. Dus ik overweeg nu maar om er een glasplaat op te leggen zodat de prints fatsoenlijk los willen komen en er nog iets van heel blijft. Want verder werkt de machine best heel aardig, maar houd dus geen print heel
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 96
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#20

Bericht door Puffeltje »

Zo heeft de een een probleem dat er geen hechting is, zo heeft de ander het probleem dat de hechting te goed is.....

Ik zie geregeld dat mensen met een te goede hechting alcohol gebruiken om het onderwerp los te krijgen. Met een injectienaald wordt op de overgang van object naar printbed een beetje alcohol gespoten welke zich dan nestelt tussen printbed en onderwerp. Misschien is dat bij jou ook de oplossing om de objecten los te krijgen. Zeg niet dat het bij elk type printbed en/of filament werkt maar niet geschoten is altijd mis.
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 199
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#21

Bericht door PrintEngineer »

Het heatbed van deze printer werd altijd gebruikt in combinatie met lijm voor de hechting. Dat heb ik toen in monnikenarbeid van het heatbed kunnen krijgen. Het zou daar dus goed verband mee kunnen houden, hoewel het heatbed over het volledige oppervlak prima aanvoelt. Via een ander kanaal gaf iemand nog aan dat schoonmaken met aceton ook de poriën van de printmat goed reinigd. Maar daar ben ik zelf wat huiverig voor
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten