Opzoek naar Fusion 360 experten.

Surfaces

StevenS
Belgium

Opzoek naar Fusion 360 experten.

Bericht door StevenS »

Hoi,

Ik ben momenteel bezig met het uittekenen van een volledige Porsche Speedster 356 (replica) in Fusion 360.
De volgende stap zou zijn om deze te printen met mijn Ender 3 pro op een schaal 1/10 (schaalmodel van ongeveer 400mm).
Aleen loop ik vast op het koetswerk. In het echt is de body gemaakt van polyester. Maar ik krijg deze maar niet in een goede vorm getekend.
Hiervoor ben ik opzoek naar iemand die me hierbij wil helpen. Desnoods wil ik het uitbesteden.

Elke tip of hulp is welkom!
Steven
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

:)
Laatst gewijzigd door PrintEngineer op 02/09/25, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

! Bericht van: Ch3vr0n
Per forum regel 3a: Voorstellen is NIET verplicht, maar is wel zo netjes.

Met andere woorden, het staat een forum gebruiker vrij om al dan niet een voorstel topic aan te maken. Maar het is ABSOLUUT NIET VERPLICHT, en forum reactie die de indruk scheppen dat dit wel zo is zullen vanaf heden worden gewijzigd. Want het is niet de 1e keer dat ik zo'n regel in een topic van een gebruiker zie verschijnen. Ongeacht of die gebruiker al andere topics heeft
De jouwe laat ik nu nog ongewijzigd. Op het oude forum was het misschien semi-verplicht, hier TOTAAL NIET, Je kon ook even op z'n gebruikersnaam klikken, en dan had je gezien dat StevenS wel degelijk een voorsteltopic heeft aangemaakt.
Bambulab X1C + 4 AMS

PrusaXL 5 Toolhead Edition

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

PrintEngineer schreef: 02/09/25, 17:57 Het is hier vrij gebruikelijk dat nieuwkomers zichzelf even introduceren alvorens vragen te stellen. Een korte introductie over jezelf, hoe je dit forum hebt gevonden en wat je skills en ervaringen zijn op het gebied van 3D printen. En verder ben je natuurlijk van harte welkom
Ik denk dat je een bericht gemist hebt van Steven , nl deze viewtopic.php?f=8&t=736&sid=41c5b2d50d3 ... 15de#p7279
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

:D
Laatst gewijzigd door PrintEngineer op 02/09/25, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Je reactie mag (zoals gezegd) gewoon blijven staan. Het is enkel dat ene zinnetje dat "problematisch" is. Ik verzoek enkel om geen zo'n semi-dwingende zinnetjes te gebruiken. That's all
Bambulab X1C + 4 AMS

PrusaXL 5 Toolhead Edition

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Misschien was AI voor zijn beurt gegaan 🤣😂
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
PaulM
Belgium

Bericht door PaulM »

Dag Steven,

Mooi projectje. Ik begrijp dat je liever zelf zou kunnen ontwerpen, doe ik ook zelf liever, maar tijdsgebrek.....
Van dit model zijn er vrij veel goede (gratis en betaalde) modellen te vinden;

https://www.turbosquid.com/Search/Index ... a_typeid=2
https://www.yeggi.com/q/porsche+speedster+356/

is dat geen oplossing voor jou?
Creality K1 Max / Ultimaker 2+
Creality Space Pi dual filament dryer
Creality Halot Lite / Creality Halot One
Creality Wash&Cure UW-001 en UW-003
Revopoint Range
Creality Falcon 2 PRO 40W
Software : varia 3D CAD/CAM / Cura 5.x / CrealityPrint 6.x / Chitubox Pro / Meshmixer / Fusion360 / LightBurn / LaserGRBL / ...
StevenS
Belgium

Bericht door StevenS »

Klopt, ik heb er veel uitgeprobeerd. Sommige betaald en gedowload. Maar het zijn mesh-bestanden waarvan ik er niet in slaag een goede sollid in Fusion 360 te maken. Deze Solid wil ik namelijk aanpassen om de speedser replica zo as-built mogelijk te tekenen. Dus een surface uit 1 stuk die ik een dikte kan geven zou voor mijn voldoende zijn.

Zoals deze:

https://www.artstation.com/artwork/yD9E5

Ik heb deze persoon gecontacteerd maar ik krijg geen natwoord. :?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in