Late to the game

Ben je nieuw? Wil je jezelf voorstellen, dan is dit het ideale plekje!
Banditoz
Berichten: 135
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#11

Bericht door Banditoz »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Tarkin schreef: 17/04/24, 12:15.

Al een paar prints gemaakt maar vooral nog aan het uitzoeken en proberen. En ook een plaatsje te zoeken om het ergens te zetten zodat we geen last hebben van het lawaai 8-9u per dag want het is toch best wel een irritant geluidje.
Je kunt even kijken welk type moederbord erin zit. Toen ik mijn ender 3 pro kocht een paar jaar geleden zat er een 8 bit moederbord in (ik dacht 1.1.4) dan heb je van die irritante oude modem geluiden. Ii heb er bij de mijne vrij snel een 32 bit moederbord ingezet (bigtreetech skr mini e3 v2). Dat scheelt heeeel veel. Je motoren worden dan anders aangestuurd en dan zijn alleen je ventilatoren nog vervelend. Maar ik zou eerst gewoon even vertrouwd raken met de machine ondanks het geluid.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 217
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#12

Bericht door Hardy »

8 bit of 32 bit maak totaal niet uit voor de geluids productie, wel de motordrivers, bij mij loopt m'n Ultifaker nog met een arduino mega2560 en een rampsboard, en die is na vervanging van de allegro's A4988 door TMC 2208 net zo geruisloos als mijn 32 bits borden op de de andere printers waar ik zelfs op m'n cube eerst ook gewoon een acht bits bordje met 2209 op had zitten en daar ook geen verschil merkte na wisselen.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 212
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#13

Bericht door PrintEngineer »

Mijn gehoor heeft in mijn jonge jaren al redelijk wat schade opgelopen en daardoor mis ik meer dan 20% rechts en 15% links. Dus ja, wat mij betreft mag een 3D printer rammelen als een knikkerbak, zolang er maar wel sprake is van een acceptabel eindresultaat
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 93
Lid geworden op: 26/03/23, 08:21
Locatie: Hoogeveen
Netherlands

#14

Bericht door Frits »

Omdat mijn hobbykamer een houten vloer heeft en ik de printer beneden kon horen, heb ik het apparaat op een stel trillingdempers gezet. Dat was afdoende. Mijn machine maakt sowieso weinig kabaal vind ik zelf. Maar ook mijn gehoor is al flink tanende. :(
Groeten uit Hoogeveen.

3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
Banditoz
Berichten: 135
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#15

Bericht door Banditoz »

Hardy schreef: 20/04/24, 22:45 8 bit of 32 bit maak totaal niet uit voor de geluids productie, wel de motordrivers, bij mij loopt m'n Ultifaker nog met een arduino mega2560 en een rampsboard, en die is na vervanging van de allegro's A4988 door TMC 2208 net zo geruisloos als mijn 32 bits borden op de de andere printers waar ik zelfs op m'n cube eerst ook gewoon een acht bits bordje met 2209 op had zitten en daar ook geen verschil merkte na wisselen.
Dat klopt idd maar bij de ender 3 (pro) zitten ze vast op het bordje en dan moet je toch het moederbord vervangen. Op de skr mini zitten ze ook vast maar dan idd 2208 of 2209 drivers. Inmiddels zit er in mij ender 3 pro een skr met losse drivers (bigtreetech ez2209) maar hier kunnen ook andere op met bv hoger voltage. En toen kocht ik een creality k1 en is de ender niet meer aan geweest.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast