Late to the game

Ben je nieuw? Wil je jezelf voorstellen, dan is dit het ideale plekje!
Tarkin
Berichten: 3
Lid geworden op: 17/04/24, 12:12
Belgium

Late to the game

#1

Bericht door Tarkin »

Hoi,

Ik voel me wat late to the game gezien de edele 3d printing hobby/business toch al serieus wat jaren bestaat.

Vanuit m'n woodworking interesse is het toch getriggerd om ook met 3d printing aan de slag te gaan en heb me nu een tweede hands Creality Ender 3 Pro gekocht.

Al een paar prints gemaakt maar vooral nog aan het uitzoeken en proberen. En ook een plaatsje te zoeken om het ergens te zetten zodat we geen last hebben van het lawaai 8-9u per dag want het is toch best wel een irritant geluidje.
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 210
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#2

Bericht door PrintEngineer »

Zeg dat wel, late to the game. De eerste commerciële 3D printer werd al in 1984 ontwikkeld. In ieder geval welkom hier op het forum. En ja, dat geluid hoort erbij ' dus wen er maar aan '
Wim62
Berichten: 338
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#3

Bericht door Wim62 »

Ik hebt ook altijd last van het geluid als de radio aanstaat , daarom hebt ik hem maar verkocht 🤣
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 85
Lid geworden op: 26/03/23, 08:21
Locatie: Hoogeveen
Netherlands

#4

Bericht door Frits »

Die radio, hoop ik :lol:

Welkom Tarkin
Groeten uit Hoogeveen.

3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
Tarkin
Berichten: 3
Lid geworden op: 17/04/24, 12:12
Belgium

#5

Bericht door Tarkin »

We zoeken wel een plaatsje in de garage, naast de tafelzaag en frees valt het lawaai wel mee :)
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 482
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#6

Bericht door Rob52 »

De mate van het lawaai is deels afhankelijk van de printsnelheid. Maar ik vind het allemaal wel meevallen. Als je hem in de garage gaat opstellen hoop ik maar dat die verwarmd is of redelijk geklimatiseerd. In de zomer zal het allemaal wel gaan, maar als het kouder en vochtiger wordt zal de printer dat niet altijd even leuk vinden. Maar dat zie je vanzelf aan het resultaat.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Tarkin
Berichten: 3
Lid geworden op: 17/04/24, 12:12
Belgium

#7

Bericht door Tarkin »

Het is een geisoleerde garage inderdaad met verwarming, dus dat zal wel loslopen.
darkzero
Berichten: 1
Lid geworden op: 28/09/22, 17:11
Belgium

#8

Bericht door darkzero »

Rob52 schreef:Als je hem in de garage gaat opstellen hoop ik maar dat die verwarmd is of redelijk geklimatiseerd. In de zomer zal het allemaal wel gaan, maar als het kouder en vochtiger wordt zal de printer dat niet altijd even leuk vinden. Maar dat zie je vanzelf aan het resultaat.
Ik ben ook aan het denken om een 3D printer aan te schaffen. Het wordt zowiezo een Prusa, de MK4 of de XL. Ik wil ‘m om diverse redenen ook niet in de woonkamer. Mogelijk in de garage of ongebruikte slaapkamer. Wat is eigenlijk de ideale temperatuur en luchtvochtigheid voor een 3D printer? Als deze niet ideaal zijn, helpt een behuizing dan zoals die MK4 enclosure? Ik verwacht dat ik vooral PLA en PETG zal printen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 573
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#9

Bericht door Ch3vr0n »

Fixed

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Banditoz
Berichten: 135
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#10

Bericht door Banditoz »

Tarkin schreef: 17/04/24, 12:15.

Al een paar prints gemaakt maar vooral nog aan het uitzoeken en proberen. En ook een plaatsje te zoeken om het ergens te zetten zodat we geen last hebben van het lawaai 8-9u per dag want het is toch best wel een irritant geluidje.
Je kunt even kijken welk type moederbord erin zit. Toen ik mijn ender 3 pro kocht een paar jaar geleden zat er een 8 bit moederbord in (ik dacht 1.1.4) dan heb je van die irritante oude modem geluiden. Ii heb er bij de mijne vrij snel een 32 bit moederbord ingezet (bigtreetech skr mini e3 v2). Dat scheelt heeeel veel. Je motoren worden dan anders aangestuurd en dan zijn alleen je ventilatoren nog vervelend. Maar ik zou eerst gewoon even vertrouwd raken met de machine ondanks het geluid.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten