Creality 3D BLTouch Onderwerp is opgelost

ombouwen

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 1 month old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#11

Bericht door Rob52 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Lourens schreef: 06/01/23, 17:28 Maar ik kan me voorstellen dat er nóg wel een keer iemand met een vergelijkbare vraag komt.
Dat weet ik wel zeker, daar zijn op het NL.forum in het verleden al zoveel topics over gestart geweest. We wachten het maar af.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#12

Bericht door Ch3vr0n »

Lourens schreef: 06/01/23, 17:28 @Rob52:
Je hebt helemaal gelijk dat het niet opschiet als de TopicStarter nooit meer terug on-line komt.
Laatste bezoek van TS is 23/11/22, 18:29. Er is op beheerniveau 2 extensies van pas die hier waarschijnlijk binnenkort automatisch zullen ingrijpen. 1 ervan had reeds moeten "ingrijpen" maar heeft dit niet gedaan. Waarschijnlijk omdat die extensie nog niet actief was na zijn bezoek.

Extensie 1 is "Inactive User MAnager". Na 30d inactiviteit wordt een "sleper" melding gestuurd. Echter volgens die extensie heeft de TS nog nooit verbonden met het forum. (maw na zijn initiële registratie en bezoek 2u later, heeft deze niet meer het forum bezocht)

Extensie 2 is "Auto-lock topics". Deze was nog niet nodig maar was wel al klaar voor gebruik. Deze extensie zorgt ervoor dat (vanaf nu) in dit specifieke forum gedeelte, 30d na het laatste bericht. Het topic automatisch zal gesloten worden. Dus als er na dit bericht, een maand niemand reageert dan zullen we zien of die extensie zijn werk gedaan heeft. Moet via een CRON taak verlopen dus we zullen zien.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#13

Bericht door Rob52 »

Is een "auto lock topic" functie niet meteen heel resoluut? Bij diverse andere fora krijg je na bijvoorbeeld 30 dagen geen reactie een mededeling in de geest van "Dit topic is oud." "Weet u zeker dat u wilt reageren?" Met of zonder mooie plaatjes van "Oma" erbij o.i.d. Dat geeft een gebruiker dan nog wel de kans om te reageren, maar wordt wel gewaarschuwd dat het een "oud onderwerp" betreft. Soms geeft het ook helemaal om erop te reageren. Maar het is deels wat anders wanneer de TS zoals hierboven helemaal niks meer van zich laat horen. Er zijn uiteraard diverse varianten mogelijk afhankelijk van de instellingen op beheerdersniveau.

Om het voorbeeld ervan te verduidelijken, zo begon het destijds op het Motor-forum.
Ik heb ff snel wat nieuws ingebakken wat de laatste tijd al een paar keer ter sprake is gekomen:

De M-F OMA

Ofwel, de Motor-Forum "Ouwe Meuk Alert".

Als je nu wilt replyen in een topic waarvan de laatste reply meer dan 2 weken geleden was krijg je een waarschuwing te zien. Hetzelfde geldt voor de QuickReply, daat komt dan ook een waarschuwing bij te staan.

Je kunt wel gewoon nog posten, maar de OMA is om te voorkomen dat mensen worden gefeliciteerd met hun nieuwe motor die allang weer in puin ligt :)

Zoals gezegd staat de 'limitet' nu op 2 weken, wellicht dat dit in de toekomst wat bijgesteld moet worden. Dat merken we dan vanzelf wel.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rob52 op 06/01/23, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Berichten: 313
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#14

Bericht door Wim62 »

Lourens schreef: 06/01/23, 17:28 @Wim62:
Bij een Nederlandse 123-website is een "Creality 3D BLTouch auto bed leveling kit (CR-10 v2/v3)" te koop.
En daar gaat het toch echt om een BL-Touch.
Dat zegt dus niets over de printer of besturingsbord van de TS.
Dan zal ik het wel anders zien , maar ik kwam hier op uit .

https://all3dp.com/1/creality-cr-10-vs- ... -cr-10-v3/

Kan zijn dat ik het mis hebt excuseer mij dan daar voor .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#15

Bericht door Ch3vr0n »

Rob, als je me kan vertellen wat ze daar voor gebruiken als extensie (of het forum geconfigureerd) maak maar een topic hier rond in de babbelhoek. Dan gaat dit topic niet verder 'offtopic'. Dan zoek ik het uit, ik kan die 'deadline' nog altijd aanpassen of zelfs weer uitschakelen. Stond standaard op 90d, en is enkel op dit subforum actief.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#16

Bericht door Rob52 »

De software die men op het Motor-forum gebruikt is eigen software en geen standaard phpBB. Is dus zelf geschreven. Maar misschien is er wel een extensie die hetzelfde of iets vergelijkbaars doet voor phpBB.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#17

Bericht door Ch3vr0n »

Owkee, dan zoek ik ff in de phpbb DB of forum. Back on topic.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk



Toegevoegd in 2 uren 14 minuten 3 secondes:
Extensie gevonden: Topic Age Warning. Wacht nog op account activate om te kunnen downloaden. To be continued.

Toegevoegd in 1 uur 9 minuten 57 secondes:
Extensie actief. Ter demo even gezet op waarschuwing na 1 dag sinds laatste reactie. Vanaf maandag gaat dit naar 1 maand. Meer functies dan de vorige extensie. Auto-lock mogelijk maar met de mogelijkheid om topic starter uit te zonderen van het slotje, zodat deze altijd zal kunnen reageren.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Lourens
Berichten: 68
Lid geworden op: 30/12/22, 18:34
Locatie: Urk
Netherlands

#18

Bericht door Lourens »

Dit heeft inmiddels niets meer te maken met de originele vraag.....
Misschien deze postings er tussenuit halen en in een apart topic zetten?



Ik vraag me af of je een topic wel moet sluiten als er een bepaalde tijd (hoe lang dan ook) geen nieuwe berichten geplaatst zijn.
In dit geval ging het om iemand die lid geworden is, meteen een vraag heeft neergelegd, en vervolgens 1 1/2 maand niet meer on-line geweest is.
Dat is jammer natuurlijk omdat er ook geen antwoord meer gegeven wordt op vragen van andere leden die proberen deze persoon te helpen.
Maar dat is wel hoe het vaak werkt.
Een vraag wordt op zoveel mogelijk plekken neergezet (fora, Facebook in zoveel mogelijk groepen, ed....).
En als er dan ergens een antwoord gevonden is, wordt er niet meer de moeite genomen om te bedanken of de uiteindelijke oplossing op alle plekken (waar de vraag neergelegd is) te vermelden.
Helaas, maar het is niet anders.
Maar om een topic daarom dan maar helemaal te sluiten?
Op verschillende andere fora (niet 3d gerelateerd) zie ik toch regelmatig dat een topic na lange tijd (soms na jaren) weer actueel wordt.
Mogelijk omdat iemand anders tegen hetzelfde probleem aanloopt, of soms omdat er na al die tijd eindelijk een oplossing geboden wordt.
Waarschijnlijk heeft de topicstarter er dan niets meer aan, maar iemand anders waarschijnlijk wel.
Of misschien is er door nieuwe technieken/software iets anders te vertellen wat met de originele vraag te maken heeft?

Wat mij betreft, hoeft een topic alleen maar gesloten te worden als het om wat voor reden dan ook (enorm?) uit de hand loopt.
Maar zeker niet omdat er een bepaalde tijd geen reactie meer geplaatst is.
Een waarschuwing dat het een ouder topic is, kan natuurlijk geen kwaad.
Maar dan zou het voor mij al minimaal een jaar moeten zijn.
De Titanic was gebouwd door professionals,
De Ark door amateurs!
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#19

Bericht door 3DWim »

Lourens schreef: 07/01/23, 07:54 Een vraag wordt op zoveel mogelijk plekken neergezet ............ Helaas, maar het is niet anders. Maar om een topic daarom dan maar helemaal te sluiten?
Dit was op het oude forum ook "schering ende inslag" oftewel kwam veelvuldig voor.
Afgezien van het feit dat een forum geen vervanging is voor een helpdesk is het ook een schoffering van de leden die een forum in de lucht houden.

Ik heb het ook al eens op het oude forum gezegt: zet ik de begeleidende tekst bij het aanmelden dat dit gedrag niet gewenst is.
Vragen stellen prima maar als dat het enige en enigste bijdrage is, dan liever niet.

Ook was dit op het oude forum de reden dat veel mensen afhaakten: weer de zoveelste vraag of je een Bl touch op een ender kan plaatsen. Men nam niet eens de moeite om de zoekfunctie te gebruiken. En als je daar dan een opmerking over maakte dan werd dat weer opgepakt als afzeiken van nieuwe leden.

Zo meteen gaan we het ook weer hebben over wel/niet voorstellen.....
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#20

Bericht door Ch3vr0n »

Ik haal deze posts er straks tussen uit en zet ze ik de babbelhoek onder feedback. Sluiten is nog niet zeker, het is gewoon een optie. Als vragen als deze veel zullen worden geplaatst zal ik ze onder het FAQ subforum plaatsen, desnoods specifiek per printer. Zo gaan dergelijke posts op de duur specifiek te vinden zijn in een daartoe bestemd subforum zonder de hoofdforums te 'vervuilen'.

Deze nieuwe extensie biedt de mogelijkheid om te sluiten en de TS uit te zonderen, samen met een melding bovenaan rond topic leeftijd. De vorige extensie had enkel de optie, sluiten of niet. Geen melding.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#21

Bericht door Ch3vr0n »

 ! Bericht van: Ch3vr0n
Gemarkeerd als opgelost wegens inactiviteit TS
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten