Opmeten dashboard

Vragen rond 3D scanning (en bijhorende software/hardware) horen hier.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 11 months en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Tecumseh
Berichten: 31
Lid geworden op: 15/10/22, 13:29
Netherlands

#11

Bericht door Tecumseh »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Hier alvast een foto uit een betere hoek met daarin in het rood de omlijning van het bakje wat ik hierin pas wil maken.

Afbeelding

In het blauw rechts een telefoonpositie en daarvoor een laadstation voor mijn smartwatch. Link nog een afscheiding waar bijvoorbeeld de zonnebril kan liggen. Dit alles dus zonder het display uit het zicht te krijgen. Ergens in de print wil ik ook een paar usb punten opnemen zodat ik er slechts met 1 kabel van 12v naartoe hoef (er komt dus een spanningsregelaar bij in).

Ik denk dat ik voor de telefoonhouden een bestaande ga opofferen en hiervan de bolkoppeling ga gebruiken om de verbinding naar deze print te maken.
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#12

Bericht door Ch3vr0n »

De auto gaat morgen voormiddag voor een kort onderhoud naar de garage. Ik probeer dan in de namiddag of zondag de scan te doen :)
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#13

Bericht door Ch3vr0n »

Zonet een paar pogingen gewaagd met de handheld. Is alweer even geleden dat ik dat ding gebruikt heb en 1e keer op mobiel toestel. Scanning wordt geen simpele opdracht omdat het een donker dashboard is van mij. Ik ga even ten rade bij Revopoint (m'n scanner makers) of ze tips/suggesties hebben. Ik heb een scan maar is voorlopig niet bruikbaar
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Tecumseh
Berichten: 31
Lid geworden op: 15/10/22, 13:29
Netherlands

#14

Bericht door Tecumseh »

Ik ben net terug van een weekend weg met de familie, heb er dus zelf ook nog niet veel aan kunnen doen. Ben benieuwd of Revopoint nog tips heeft voor je, anders is de optie van kartonnen malletje maken om die op te meten ook nog aanwezig. Vanwege onder andere het delicate display en ook de grote kans op morsen ga ik niet met pur schuim aan de gang.

Toegevoegd in 6 uren 22 minuten 35 secondes:
Ik ben toch wat aan het freubelen geweest met karton en heb nu hopelijk een definitief basismodel op de printer liggen.

Voor de nieuwschierigen hier zowel de stepfile als de stl:

Stepfile Dashboard tray

Stlfile Dashboard tray

Ik heb al wel een paar stukjes als testprint gemaakt die passen, dit is alleen een volledige print. Als deze past dan kan ik door naar stap 2 en dat is het toevoegen van de diverse houders en de usb voeding. Waarschijnlijk zal ik dat gaan opdelen in meerdere prints die ik met een inbusboutje en moertje zal gaan monteren. Voor nu staat de printer aan en zal ik morgen zien of het resultaat past.

Toegevoegd in 9 uren 11 minuten 58 secondes:
Dit lijkt zeer goed te passen. Aan de voorzijde zou die net 1 tot 2 mm breder mogen maar dit stoort mij niet.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#15

Bericht door Ch3vr0n »

Hey, da's netjes. Dan hoef ik de scan niet meer te maken? Ik kan eigenlijk ook wel zo'n bakje gebruiken al misschien met een iets andere layout. Het feit dat voor mij die klok en datum zichtbaar is, stoort mij. En ik kan me in de mijne niet meer uitschakelen door de installatie van een aftermarket DAB+ radio.

Ik maak vanavond even een schets van iets dat ik zou kunnen gebruiken.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Tecumseh
Berichten: 31
Lid geworden op: 15/10/22, 13:29
Netherlands

#16

Bericht door Tecumseh »

Ch3vr0n schreef: 21/02/23, 10:18 Hey, da's netjes. Dan hoef ik de scan niet meer te maken?
Nee met dit ontwerp kunnen we al uit de voeten.
Ch3vr0n schreef: 21/02/23, 10:18 Ik maak vanavond even een schets van iets dat ik zou kunnen gebruiken.
Prima, ik wil zeker wel wat aanpassingen doen. Maar wellicht kun je een heleboel zelf als ik een solid exporteer waar ik de binnenzijde van weglaat. Dan kun je zelf hier een shell van maken en jouw aanpassingen doen.

Hier een voorbeeld van de solid:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#17

Bericht door Ch3vr0n »

ik kan amper uit de voeten met tinkercad. Da's nog veel te geavanceerd voor me ;)
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#18

Bericht door 3DWim »

Ziet er goed uit.
Persoonlijk zou ik de voorrand meer naar achter laten staan/gaan/zetten. Zodat die meer in lijn ligt met het dahboard eronder. Dat geld ook voor de zijkanten, iets meer omhoog laten lopen met de vorm van het dashboard.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Tecumseh
Berichten: 31
Lid geworden op: 15/10/22, 13:29
Netherlands

#19

Bericht door Tecumseh »

Ch3vr0n schreef: 21/02/23, 19:34 ik kan amper uit de voeten met tinkercad. Da's nog veel te geavanceerd voor me
Nou kom maar op met die schetsen dan :P
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#20

Bericht door Ch3vr0n »

Weinig tijd tijdens de week naast mijn normale dagtaak en bijberoep. Da's spul voor het weekend. Komt er snel mogelijk in orde voor je

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Tecumseh
Berichten: 31
Lid geworden op: 15/10/22, 13:29
Netherlands

#21

Bericht door Tecumseh »

Ook aan mijn kant heeft het stil gelegen. Heb het ondertussen al wel weer opgepakt. Voor mijn horlogelader wil ik een nette 5V voeding hebben die ik naar het dashboard krijgen kan. Ik had dus een 12V stekker met snoer nodig en een usb printje om de voeding af te halen.

Bij de Action kwam ik deze tegen die ik kon slopen:
Afbeelding

Hiervan kan ik de draden voor de bij AliExpress gehaalde horlogelader solderen aan de plus en min polen van de usb socket.

Afbeelding

Daarnaast wil ik voor de telefoon nog een snellader toevoegen met dit printje:
Afbeelding

Nu zou je zeggen gebruik maar dat ene printje maar zodra ik daar een telefoon aan koppel gaat het voltage vanwege de snellaadfunctie omhoog. Ik weet niet of de draadloze horlogelader dat zo prettig vind.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten