Puffeltje weer present

Ben je nieuw? Wil je jezelf voorstellen, dan is dit het ideale plekje!
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 5 months old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 92
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

Puffeltje weer present

#1

Bericht door Puffeltje »

Zo, ik heb de weg ook weer gevonden naar het nieuwe forum.

Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in CNC machines. Zo'n 9 jaar geleden gestart met het zelf ontwerpen en bouwen van een CNC machine. Veel spullen in het verleden aangeschaft maar van de werkelijke bouw is er nooit iets gekomen. De onderdelen liggen hier nog in de kast. Wel een 2e hansie aangeschaft en daarmee mijn eerste wankele schreden gezet in de CNC wereld.

Door ruimtegebrek nooit kunnen doen wat ik wilde doen maar toen mijn meiden besloten om uit te vliegen kreeg ik ruimte: een eigen kamer waarin ik mij terug kon trekken en dingen kon doen die ik wilde doen. Mijn eerste 2e hansie 3D printer werd aangeschaft maar die heeft zijn tijd alleen op de plank doorgebracht. Dus maar weer verkocht. Besloten om met een nieuwe 3D printer te gaan werken zodat je niet de ervenis van de vorige eigenaar hebt.

Deze eerste 3D printer werd een Ender 5 Pro. Man, wat een mooie machine. Hierop uiteindelijk een glasplaat als printbed gelegd. Ik kreeg er best wel goede printen vanaf. Ik houd van knutselen, dus kwam er ook een BLTouch, BTT moederbordje met knap bedieningsdisplay.
Ik wilde groter. De Ender 5 Pro verkocht en vervangen voor een Ender 5 Plus waarmee ik alweer de nodige rollen filament leeggeprint heb. Ook de Ender 5 Plus diverse aanpassingen doorgevoerd (verlaagde voorbalk, electronica vervangen, Klipper geinstalleerd, diverse type printbedden uitgeprobeerd)

Deze hobby verveelt mij nog totaal niet en ga er denk ik ook nog jaren mee voort.

Mijn andere hobbies zijn microprocessoreren (PIC-versies) en muziek. Ik speel Bes-bas (zeg maar een grote tuba) in 2 orkesten.
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#2

Bericht door Ch3vr0n »

Welkom terug en vertel het voort! Hoe heb je de nieuwe url gevonden?
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 92
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#3

Bericht door Puffeltje »

de nieuwe url had ik uit het draadje op het cnc-forum
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#4

Bericht door Ch3vr0n »

Mooi zo, blij je terug te hebben. Nieuwe url verspreiden waar je kan! :) En neem vooral een kijkje in de lounge naar de "nieuw forum, nieuwe functies" aankondiging. Tal van nieuwe functies te ontdekken!
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten