Adhesie

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 1 month old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Koen
Berichten: 34
Lid geworden op: 21/01/23, 22:53
Netherlands

Adhesie

#1

Bericht door Koen »

Ha allen,

De aanhechting laat op sommige plekken los en is soms een beetje rommelig (laat dan een plukje achter).

Auto BL geeft 100% en ook check met een papiertje is goed. Voelt nagenoeg overal hetzelfde.

Heb dit ook niet bij eerdere prints gehad, het verschil was dat ik die printte op 0.2mm en deze print op 0.12mm

Ik print PLA nozzle 210 en bed 60.

Hebben jullie een idee wat de oorzaak is? Zit dat misschien in de print zelf of is de oorzaak van mechanische aard?

Groet,
KoenAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 203
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#2

Bericht door Hardy »

Ik zou toch de Z-offset iets aanpassen, zo te zien zit je toch iets te hoog, indien mogelijk babysteps gebruiken tijdens het printen van de eerste laag.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#3

Bericht door Ch3vr0n »

Z-offset misschien ietsje verlagen. De 1e laag zou doe ik zelf ook nooit op minder dan 0.2. Bij de meeste slicers kan je de laaghoogte van de 1e laag apart instellen. Ik zou zoals je normaal doet beginnen op 0.2 en dan met 0.12 omhoog
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Koen
Berichten: 34
Lid geworden op: 21/01/23, 22:53
Netherlands

#4

Bericht door Koen »

Ik vrees dat als ik de z offset nog lager plaats, deze er te dicht op zit. Op sommige plekje vond ik 'm echt al dun.

Misschien toch niet goed de BL gedaan. Vind ik ook best lastig. Afbeelding
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#5

Bericht door Ch3vr0n »

Dat zou dan weer mogelijk een aanwijzing zijn dat je bed in die richting een tikkeltje te hoog staat?
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Koen
Berichten: 34
Lid geworden op: 21/01/23, 22:53
Netherlands

#6

Bericht door Koen »

Ja misschien wel. Ik ga het nog maar eens uitlijnen.
Koen
Berichten: 34
Lid geworden op: 21/01/23, 22:53
Netherlands

#7

Bericht door Koen »

Na wat klungelen blijkt het toch aan de stl te liggen deze is niet geheel plat.

Nu wil ik net meshmixer via extrude -> flat, de onderzijde effenen. Echter lukt het mij niet om alleen de onderzijde te selecteren. Elke keer pak ik een randje mee, waardoor dat lelijk wordt.

Ik heb het gevoel een sneltoets oid te missen. Weten jullie hoe alleen 1 zijde (of vlak) geselecteerd kan worden?
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#8

Bericht door Ch3vr0n »

Dat hangt van de slicer af, echter een eenvoudig methode om em 100% vlak te krijgen is gewoon om die in de z-richting gewoon wat te verschuiven tot ONDER het bed. Gezien een printer niet onder het bed kan printen en een slicer geen code voor onder het bed genereren start de print gewoon met de eerstvolgende laag die zich wel volledig op het bed bevindt.

Soms kom ik dat ook tegen, en dan doe ik net hetzelfde. Om het makkelijk te maken draai ik het zicht in de slicer zodat ik makkelijk de onderkant kan zien. Dan is het eenvoudig te zien wanneer de onderkant volledig vlak is.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 0 gasten