Filament guide & Dust cleaner remix gevraagd Onderwerp is opgelost

Wie kan dit voor me remixen?

Wil je een specifiek bestand delen enkel onder de gebruikers van dit forum, of zoek je een specifiek 3d model bestand dan is dit de plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#11

Bericht door Ch3vr0n »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Die van jouw is ook interessant met die adjustable catcher. Het ontwerp van de catcher maakt mij niet veel uit, zoals je die van rob ziet is dat in principe gewoon een "grafsteenvorm", en da's meer da'n goed genoeg. Als er maar iets is dat die dust catcher tegenhoud. Je doet je ding maar wanneer je wil en tijd hebt. In tussentijd kan ik die van Rob proberen.

Rob: Cura zegt dat het model "niet manifold" is. Ingebouwd meshmixer > fix modal normals lost dat op en slicet correctly, maar ik wou het maar even meegeven.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#12

Bericht door Rob52 »

Klopt, ik had dat ook nog niet gerepareerd. Zit hem in de aansluiting van de ronding naar het vlakke stuk. Maar als je hem zo hebt gerepareerd dan zal het wel goed printen. Heb het ook even in Cura gecontroleerd. Ook zonder reparatie zou hij nog goed moeten printen.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#13

Bericht door 3DWim »

Hier mijn DXF file uit SU.
Geen idee of dat werkt eigenlijk. Wat ik wel mis in het ontwerp van Rob en dat wel in het origineel zit is het vasthouden van die stofdoos.
Dus die stofdoos hangt dan niet meer aan de draad.
Als dat geen probleem is kan de catcher gewoon een stuk plat zijn met een gat er in van 0.32mm voor de draad. Ik kan het morgen wel weer oppakken als je wilt.

Afbeelding
Bijlagen
Chevron_01.zip
(269.96 KiB) 30 keer gedownload
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#14

Bericht door Rob52 »

Klopt, ik ben niet uitgegaan van een vaste houder, maar dat kan op zich wel mooier zijn. Alleen hebben we geen exacte maten om mee te werken dus blijven sommige dingen een gokje. Het was ook maar even een snelle aanpassing. En ieder doet het op zijn eigen wijze. Geeft ook weer meer mogelijkheden om uit te kiezen.

Filamentguide-dust4_fixed.stl
(159.75 KiB) 31 keer gedownload
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#15

Bericht door Ch3vr0n »

@Rob, dat ding even in Microsoft 3Dbuilder gegooid, kreeg gelijkaardige melding (zoals verwacht), bestand opniew bewaard en geen melding meer in Cura. 3DBuilder heeft een zeer effectieve model repair functie. :) Maar dankjewel om alsnog een gefixedte versie te plaatsen!

Die stofdoos wordt door Rob's model vastgehouden door die halve bolvorm langs de linker kant. Die "grijpt" de stofdoos en voorkomt dat die voorwaarts getrokken wordt. Door die opening erin kan het filament gewoon netjes verder lopen. Welke maten denk je te missen rob? Dan demonteer ik de huidige even en neem een paar maten met de schuifmaat indien nodig.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#16

Bericht door 3DWim »

Oepsie Rob's ontwerp klopt niet.

Afbeelding

Ik heb de stl van Rob even snel in het totaal plaatje geladen van de beugel en wielen (groen). De loopwielen zitten NAAST de beugel. Dus de draad ook.
Ook de hoogte klopt niet helemaal volgens mij.
@Rob ik denk dat je eerst de losse onderdelen moet laden van het origineel, in elkaar zetten en dan heb je de "exacte" afmetingen.

Toegevoegd in 3 minuten 8 secondes:
Ch3vr0n schreef: 04/03/23, 22:35 Die stofdoos wordt door Rob's model vastgehouden door die halve bolvorm langs de linker kant.
Die zie ik niet. In het origineel van thingi heb je een cylinder van 1cm diep waar de stofdoos in past.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#17

Bericht door Ch3vr0n »

De wielen klikken inderdaad vast met losse pennen. Nu, ik print dat ding morgen wel even. Om dit 'probleem' aan te pakken heb ik geen enkel probleem met meerdere malen te printen. Is een probleempje wat ik al even wou aanpakken, maar zelf niet de nodige vaardigheden voor bezit.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#18

Bericht door Rob52 »

Ik zie het nu ook. Door het snelle aanpassen even niet op gelet dat het gat uit het midden van de arm moet zitten. Zo gaat het inderdaad niet goed werken.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#19

Bericht door Ch3vr0n »

Nu je het zegt! Ik heb enkel de algemene vormgeving bekeken, niet de uitlijning van het pengat! Zo gaat het inderdaad niet werken. Ik heb het even opgemeten. Dat bovenste wieltje even gedemonteerd. Als je dan het originele ontwerp neemt van de filament guide en je staat er recht voor. Dan is de afstand van de linkerwand (de kant zonder wieltjes) tot het midden van de filament sensor opening, zo'n 9.5mm. De wieltjes zelf hebben wat "speelruimte" om bewegingen van het filament te kunnen volgen. De dikte van de "arm" waar de wieltjes op inklikken is 5.5mm, en dat komt overeen met de resterende 4mm die ik meet tussen de rechterwand en het midden van de filament sensor opening.

Nu rob, het is al laat. Dit hoeft vandaag niet meer opgelost te worden. Printen ligt al even stil, dus het gaat ook op die paar uren/dagen niet komen. Ik krijg mijn bedtje in. Ik zie de aangepaste versie wel verschijnen.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#20

Bericht door 3DWim »

@ch3vr0n, wat is de buitendiameter van de stofdoos?
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#21

Bericht door Ch3vr0n »

Die dingen zijn niet 100% cirkelvormig zoals op de foto's maar hebben een platte kant boven en onderaan. Als ik dat ding opmeet wanneer die stofdoos ligt zoals foto 3 van de aliexpress link dan heb je zo'n 18mm van boven tot onder (de platte kanten) en van links naar rechts (de kant met het sluitmechanisme) 19mm. Dus ik denk met een diameter van 19mm dat die stofvangers nergens heen gaan.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast