Ch3vr0n's Printjes

Heb je een geslaagde print die je wil delen? Mooi, we bekijken het graag hier.
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

Ch3vr0n's Printjes

#1

Bericht door Ch3vr0n »

Helaas was er over mijn lopende thread weinig meer te redden van Wayback Machine. Even in mijn archief gedoken op postimages en deze nog terug gevonden van m'n grootste project tot nu toe. Zoals je op 1 van de afbeeldingen kan zien rijkt dat ding van m'n vingertoppen tot m'n elleboog. Maar onderstaand heb j'm in z'n volledige geprinte versie.

Het gaat hier specifiek om dit model. De X-303 Prometheus van de TV show Stargate SG-1
PXL-20211104-184258337.jpg
PXL-20211104-184224020.jpg
PXL-20211104-184216432.jpg
PXL-20211104-184156060.jpg
Tijdens de verhuis zijn wel die antenne's afgebroken van het bovenste stuk dus dat ga ik misschien eens opnieuw printen. Eigenlijk rest er me enkel nog dat ding te schilderen waar nodig (zoals de ramen en raket lanceerruimtes)
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#2

Bericht door Rob52 »

Ik herinner me die nog wel van het vorige forum. Een giga project en is er mooi uitgekomen.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 281
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#3

Bericht door 3DWim »

Mooi man dat het gelukt is. Ik zat me dat af te vragen: afwerking. Dat maakt modellen helemaal af en is vaak een vak/hobby apart.
Ik kan me dat nog herinneren van de airfix/modellen modellen van vroeger.

Iets anders: kunnen de afbeeldingen groter in het topic? Zodat je niet op elk plaatje hoeft te klikken voordat je wat details ziet.
Of mis ik ergens een instelling ?
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#4

Bericht door Ch3vr0n »

Via the postimg functie stel je de grootte in bij het uploaden. Gebruik je de "volledige bewerker" doet en bijvoegt als bijlage, zoals ik hier deed, verschijnen ze in een lightbox. Dit zijn nu gewoon hotlinks die ik had gebruikt. Ik heb ze bij deze voor je aangepast, gebruiken nu de native phpbb instellingen voor bijlages. Da's gewoon de optie "miniatuur voor forum" dat ik had gekozen vanuit postimages zelf. De postIMG module (zichtbaar onderaan de snelle reactie box, is hun officiële module en heeft een gigantische 0 configuratie mogelijkheden.

Ik heb dit in september vorig jaar al aangekaart op het extensie support forum maar daar is tot op heden geen reactie opgekomen of een module update.

De standaard forum functie "bijlagen" is beter.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#5

Bericht door Rob52 »

Om ook even af te wijken van het onderwerp. Ik zou iets meer dan maximaal 3 bijlagen wel fijn vinden. Hoeven er niet meteen 10 te zijn, maar 3 is al vaak gebleken te weinig te zijn. Dan moet je verplicht een nieuwe reactie er achteraan plaatsen.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#6

Bericht door Ch3vr0n »

Het zijn er meer hoor, ik heb de 1e post aangepast naar lightbox afbeeldingen en dat zijn 4 bijlagen. Niks gewijzigd in forum instellingen. Ik zou zelfs moeten zoeken wat het maximum aantal is nu.

Instellingen even nagelopen. Mogelijk dat mijn admin rechten de beperkingen overschreven.

Max bijlagen is nu 5 voor zowel forum als pm, geen maximum qua bestandsgrootte (wel van afmetingen, da's 4k), bij het aanmaken van een miniatuur afbeelding wordt de miniatuur maximum 400px breed, grootte wordt automatisch bepaald.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk


Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
DanCooper
Berichten: 22
Lid geworden op: 09/06/23, 22:04
Belgium

#7

Bericht door DanCooper »

Jaaa, deze herinner ik me ook nog van het vorige forum hoor, wel cool schip.
Printers in mijn bezit : Creality Ender 3V2 en Creality Halot One (resin).
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 281
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#8

Bericht door 3DWim »

Ch3vr0n schreef: 12/03/23, 18:05 Eigenlijk rest er me enkel nog dat ding te schilderen waar nodig (zoals de ramen en raket lanceerruimtes)
En schilder al langs geweest ?
Ik vind dat wel een dingetje met 3D prints. Te vaak trekt de verf tussen de layers op de één of andere manier.
Soort van hygroscopische werking.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#9

Bericht door Ch3vr0n »

Nee lol. Geen tijd voor gehad, en vind hem as is ook niet slecht. Komt er misschien ooit eens van

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#10

Bericht door Ch3vr0n »

De 1e echte printjes na het opstellen van de X1C met AMS.

Uiteraard een temp tower daar andere printer = andere omstandigheden, en rechts een Y-splitter voor de ptfe tube. Waarom een y-splitter. Well in de standaard configuratie kan je OFWEL de AMS gebruiken, OFWEL de externe spoel. En dan moet je alsnog steeds de ptfe tube invoer wisselen. Met zo'n y-splitter is dat niet langer nodig. De AMS retract automatisch na het einde van een print het filament helemaal terug tot in de AMS, nadien kan je gewoon het filament van de externe spoelhouder richting de extruder invoeren. Een linkje naar een ander model, maar schept een idee.
PXL_20231020_195342205.jpg
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten