Zonestar Z8PM4 Pro -MK2

drivers/profiel voor cura 5?

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 1 week old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
evert van Eldonk
Berichten: 1
Lid geworden op: 15/03/23, 19:44
Netherlands

Zonestar Z8PM4 Pro -MK2

#1

Bericht door evert van Eldonk »

Hallo mensen, ben een "newbi" in deze materie en heb een tijdje geexperimenteerd met een simpel 3d printertje.
Ben eigenlijk een beetje "besmet" geraakt hierdoor, ben zelfs bezig om Freecad een beetje onder de knie te krijgen..een hele opgave voor een kantoormanneke als ik :D

Onlangs heb ik een Zonestar Z8PM4 Pro -MK2 cadeau gekregen...... om verder te stoeien als ik met pensioen ben...

Leuk apparaat, maar helaas weinig (nog) aan info te vinden.
Heb het proggie prusa slicer 2.5 welke de printer probleemloos vind in de profielen.
Wil echter graag gebruik gaan maken van Ultimaker Cura V5.0.....en deze kan dus dit type niet vinden....kan iemand mij helpen aan een goed profiel en hoe deze is te implementeren bij Cura?

Zou daar enorm mee geholpen zijn want ben er al een tijdje mee bezig om dat netjes in orde te hebben

alvast bedankt...

mvg

Evert
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#2

Bericht door 3DWim »

Welkom Evert,

Mooie niet verplichte intro.
Heb je al geprobeerd om contact op te nemen met de leverancier of verkoper hier in NL?
Ik ben bang dat je zelf een goed werkend profiel zal moeten maken op basis van het standaard fdm-profiel. Een goed werkend profiel is een combinatie tussen printer, materiaal en de bedienaar. En die combi is uiteindelijk uniek.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Banditoz
Berichten: 129
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#3

Bericht door Banditoz »

Is het niet mogelijk om het profiel van prucaslicer wat betreft printer afmetingen etc. handmatig over te nemen naar cura. Belangrijkste zijn je bedafmetingen en max printhoogte meestal. De temperaturen hangen veelal af van je filament.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast