filament met Suède touch

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 11 months en 4 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Frank
Berichten: 3
Lid geworden op: 25/09/22, 21:10
Netherlands

filament met Suède touch

#1

Bericht door Frank »

Hoi allemaal,

Ik zoek een filament met een suède of velours aanvoeling cq uitstraling. Bij iemand bekend?
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#2

Bericht door Rob52 »

Suède achtige filamenten ken ik niet, wel met de naamstoevoeging silk. Die hebben vaak wel een zijdeachtige uitstraling, niet zozeer het zijdeachtige gevoel. Maar dat laatste lijkt me ook vrij moeilijk realiseerbaar.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 281
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#3

Bericht door 3DWim »

Hallo Frank,

Waarmee print je zoal en wat print je dan? Eigen ontwerpen, we zijn dol op foto's.
Dus schaam je niet om je werk te tonen.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Frank
Berichten: 3
Lid geworden op: 25/09/22, 21:10
Netherlands

#4

Bericht door Frank »

Ik print inleg TPU voetzooltjes met een zelf geconstrueerde pellet printer. Het zou zeer fraai zijn als ik de laatste twee lagen een suède of lederen look kan geven
Banditoz
Berichten: 129
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#5

Bericht door Banditoz »

Ik denk dat suede niet echt mogelijk is met een 3d printer maar lederlook als structuur zou enigszins moeten kunnen lijkt me.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 281
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#6

Bericht door 3DWim »

Frank schreef: 28/03/23, 21:16 Ik print inleg TPU voetzooltjes met een zelf geconstrueerde pellet printer. Het zou zeer fraai zijn als ik de laatste twee lagen een suède of lederen look kan geven
Interessant, kan je die printer eens voorstellen?
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#7

Bericht door Ch3vr0n »

Da's inderdaad een interessante printer. Heb eens zitten googlen. Ik kom oa terecht bij vb de "IT3D Tumaker BigFoot 200 Pro". Filament wordt van pellets gemaakt, zo'n pellet printer sluit de tussenpersoon uit. Opvangbak of aanvoersysteem van pellets rechstreeks naar de extruder. Niks filament. https://all3dp.com/1/cheaper-3d-printing-with-pellets/

Benieuw naar OP's eigen creatie
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Frank
Berichten: 3
Lid geworden op: 25/09/22, 21:10
Netherlands

#8

Bericht door Frank »

Mijn printer is eigenlijk meer een omgebouwde freesbank...De reden hiervoor is dat de printerkop vrij zwaar moet worden uitgevoerd. De Alu profieltjes in het normale 3D printwereldje zijn echt te licht hiervoor. Ik zal over enige tijd wat plaatjes toevoegen. Printen met pellets zie ik voor de professionele printwereld als groot (kosten)voordeel door de filament eliminatie. Bovendien is het materiaal ook veel beter te drogen en het is veel eenvoudiger om een continue toevoer te realiseren.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten