klipper Onderwerp is opgelost

het hoe en wat

The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 month en 1 week old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 201
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#31

Bericht door Hardy »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Dutchronnie schreef: 07/04/23, 20:12 Maar wat denk je, De usb wordt ook niet door klipper herkend, en het board wordt dus niet gezien.
Op GitHub worden dit probleem veelvuldig geconstateerd, misschien heb je daar wat aan, andere SD kaart, poortinstellingen in Marlin, ook komt een kortgesloten USB connector voorbij zag ik.
https://github.com/bigtreetech/BIGTREET ... /issues/50
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#32

Bericht door Rob52 »

Wat ik nog wel weet uit het verleden dat er bij het niet herkennen van de USB poort port in Marlin Serial poort 1 op de waarde -1 moest worden gezet (niet te verwarren met serial port -1). Poort -1 en 0 zijn altijd gereserveerd voor de bootloader. Het kan hier natuurlijk iets anders zijn en misschien heb je dat ook al uitgeprobeerd. Los nog van de juist ingestelde baudrate natuurlijk. Je kunt ook de andere seriële poorten nog proberen.

Code: Selecteer alles

 Select the serial port on the board to use for communication with the host.
 * This allows the connection of wireless adapters (for instance) to non-default port pins.
 * Serial port -1 is the USB emulated serial port, if available.
 * Note: The first serial port (-1 or 0) will always be used by the Arduino bootloader.
 *
 * :[-1, 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7]
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Dutchronnie
Berichten: 44
Lid geworden op: 20/03/23, 11:37
Netherlands

#33

Bericht door Dutchronnie »

Ik kon het natuurlijk niet laten, en ben vandaag ook nog weer bezig geweest om het bord aan de praat te krijgen.
Ik heb uiteraard alle Githubs al gezien, en er zijn een boel mensen met connectie problemen met dit board. Maar nergens zie ik een oplossing.
En als er al iemand is die zegt dat hij het voorelkaar heeft, geeft diegene niet de uitleg wat je dan moet doen.

Ik heb alle seriele instellingen geprobeerd. niets werkt.
Toen dacht ik, dan zet ik het nieuwe scherm er toch aan, en bedien ik de printer vanaf het scherm.
Maar ook dit mocht niet baten, ook het scherm krijgt geen verbinding met het moederbord, op het scherm staat ook, "geen printer gekoppeld"
Het lijkt er op dat alle seriele poorten het niet doen.

Afbeelding
Huidige configuratie: Creality CR-10 V2, Bltouch probe, E3D Hemera extruder, E3D V6 hotend, belt tensioners.
Bigtreetech SKR EZ moederboard met EZ2209 stepper drivers, TFT color touchscreen, Klipper firmware, PEI magnetische plaat
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#34

Bericht door Rob52 »

Nog een andere waar ik zelf regelmatig mee te maken heb gehad. Als je een ander programma op je pc open hebt staan dat de poort mogelijk claimt krijg je ook geen verbinding. Voorbeeld hiervan is Cura, maar er zijn nog andere programma's waardoor ik geen verbinding kon maken. Het kan soms zelfs nodig zijn je pc opnieuw te moeten opstarten. Lijkt me bij jou niet het geval omdat het ook niet met een display werkt, maar je weet maat nooit.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 201
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#35

Bericht door Hardy »

Wanneer je het SD kaartje met de firmware in board gezeten heeft en is gestart, is daarna de firmware file wel verander van firmware.bin naar firmware.cur ? indien niet dan gaat er direct met het inlezen al iets fout en staat de firmware nog steeds niet op het board en kan uiteraard ook niets werken.
We blijven ook nog wel even meezoeken, het ding moet aan de praat te krijgen zijn ;)
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Dutchronnie
Berichten: 44
Lid geworden op: 20/03/23, 11:37
Netherlands

#36

Bericht door Dutchronnie »

dank allen dat jullie mee willen denken, dat waardeer ik zeker.

dat de computer niet opnieuw is opgestart ligt het ook niet aan. ik heb het met verschillende computers geprobeerd.

firmware flashen gaat altijd goed. de files worden gerenamed naar *.cur
ik weet het inmiddels niet meer.

zie op de github vaak kreten voorbij komen die mij helemaal niets zeggen. maar ik vermoed dat er iets mis is met de pin toewijzingen.

ik kan morgen nog even de combinatie klipper met tft scherm uitproberen. maar vermoed dat dat ook niet gaat werken omdat klipper een seriële verbinding nodig heeft met het moederbord.

anders moet ik bigtreetech maar contacten, dan moet het bord maar terug. baal er wel van
Huidige configuratie: Creality CR-10 V2, Bltouch probe, E3D Hemera extruder, E3D V6 hotend, belt tensioners.
Bigtreetech SKR EZ moederboard met EZ2209 stepper drivers, TFT color touchscreen, Klipper firmware, PEI magnetische plaat
Dutchronnie
Berichten: 44
Lid geworden op: 20/03/23, 11:37
Netherlands

#37

Bericht door Dutchronnie »

Ik ben er uit, Het werkt👏👏

Voor Alle andere bezitters van een BigTreeTech SKR 3 ez moederbord met een STM32H723VGT6 chip volgt hier de oplossing.

Volg nooit de handleiding op de website van BigTreeTech, gebruik nooit de bijgeleverde firmware versies, en volg geen enkele tutorial op youtube, doe je dit wel, dan gaat het moederbord niet werken.

Wat moet je wel doen, Gebruik een nieuwe bugfix versie van marlin.
Kies in de platformio.ini bestand niet voor de chipset: STM32H743Vx_btt, zoals overal wordt aangegeven, maar set de regel met de default_envs op
default envs = STM32H723Vx_btt

Ik zet deze post ook even in Firmware/Marlin, want daar hoort hij eigenlijk. Voor klipper heb ik het nog niet uitgeprobeerd, maar ik ga er van uit dat het daar precies hetzelfde is.
Huidige configuratie: Creality CR-10 V2, Bltouch probe, E3D Hemera extruder, E3D V6 hotend, belt tensioners.
Bigtreetech SKR EZ moederboard met EZ2209 stepper drivers, TFT color touchscreen, Klipper firmware, PEI magnetische plaat
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#38

Bericht door Ch3vr0n »

Graag je bericht dan als opgelost markeren. Dit kan je doen door op het v-tje te klikken bovenaan het bericht met de oplossing. (In dit geval dus je eigen bericht).

Iig mooi dat je het ding werkend hebt gekregen!

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 201
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#39

Bericht door Hardy »

Dus weer, als zo vaak, blijkt de voorgebakken software (door wie ook) niet goed te zijn, gewoon zelf een Marlin versie in elkaar zetten blijft het beste, tenminste wanneer je een beetje zin hebt om te hobbyen aan je printer, en anders niet aan een goed werkend systeem rommelen.
Aanbevolen updates kunnen je vaak in de problemen brengen en zijn vaak ook niet eens nodig.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Dutchronnie
Berichten: 44
Lid geworden op: 20/03/23, 11:37
Netherlands

#40

Bericht door Dutchronnie »

gewoon zelf een Marlin versie in elkaar zetten blijft het beste
Klopt, maar dan moet vanuit de fabrikant wel naar de juiste chipset worden verwezen, anders krijg je het nooit voorelkaar.
Door heel diep te spitten heb ik het uiteindelijk gevonden, maar niet iedereen is daar even handig in.
Huidige configuratie: Creality CR-10 V2, Bltouch probe, E3D Hemera extruder, E3D V6 hotend, belt tensioners.
Bigtreetech SKR EZ moederboard met EZ2209 stepper drivers, TFT color touchscreen, Klipper firmware, PEI magnetische plaat
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 201
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#41

Bericht door Hardy »

Dutchronnie schreef: 10/04/23, 18:03 maar dan moet vanuit de fabrikant wel naar de juiste chipset worden verwezen
Chip kun je toch gewoon zelf lezen op je board !
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten