Nieuwe gebruiker

Ben je nieuw? Wil je jezelf voorstellen, dan is dit het ideale plekje!
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 11 months en 2 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Richard_3D
Berichten: 10
Lid geworden op: 10/04/23, 08:41
Netherlands

Nieuwe gebruiker

#1

Bericht door Richard_3D »

Hallo allemaal, ik ben geheel nieuw in het 3D printen en ben me nog aan het orienteren wat er allemaal mogelijk is.

MvG
Richard
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#2

Bericht door Ch3vr0n »

Welkom op het forum, met 3d printen is zeer veel mogelijk. Van dingen zelf ontwerpen, tot dingen namaken waar fabrikanten tonnen geld voor vragen :) We helpen graag bij eventuele vragen.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 47
Lid geworden op: 26/03/23, 08:21
Locatie: Hoogeveen
Netherlands

#3

Bericht door Frits »

Welkom Richard. Wat zou je willen kunnen printen? En wil je ook zelf iets ontwerpen?
3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#4

Bericht door 3DWim »

Welkom,
Wat er kan? Theoretisch alles.
Maar aan dat alles hangt een prijs. Veel is afhankelijk van je school opleiding. Mensen met een technische achtergrond doorgronden het principe/de techniek eerder en hebben minder problemen die ze niet kunnen oplossen.

Ik ben begonnen met een Anet A6 als bouwpakket.
Dus je moest al alles zelf in elkaar zetten en dan leer je hoe het zou moeten werken.
Daarna begint het verbeteren, updaten, verfraaien. Eindfase is dat je apparaat staat te verstoffen in je man cave :lol:

Een kant en klaar apparaat kan ook, is vaak duurder en doet het "zo uit de doos" wel of niet.
Problemen onder garantie zijn beter op te lossen met een Europese verkoper dan iemand of een bot in China.
Werkt het niet dan wordt men lid van dit forum in de hoop dat men hier de helpdesk taken over kan/wil nemen.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Richard_3D
Berichten: 10
Lid geworden op: 10/04/23, 08:41
Netherlands

#5

Bericht door Richard_3D »

Frits schreef: 26/04/23, 08:00 Welkom Richard. Wat zou je willen kunnen printen? En wil je ook zelf iets ontwerpen?
Ik zou gewoon leuke hebbe dingetjes willen printen en later zeker zelf dingen willen ontwerpen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten