Even snel voorstellen

Wie ben ik en wat verwacht ik van mijn toekomstige 3D printer.

Ben je nieuw? Wil je jezelf voorstellen, dan is dit het ideale plekje!
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 10 months en 3 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ideosky
Berichten: 1
Lid geworden op: 03/05/23, 23:12
Belgium

Even snel voorstellen

#1

Bericht door Ideosky »

Hallo Iedereen,

Ik ben van plan in de zéér nabije toekomst een 3D printer aan te schaffen, maar om eerlijk te zijn, ik heb nog nooit met een dergelijk toestel gewerkt.
Daarom leek het mij een goed idee me lid te maken van dit forum. Zo kan ik tenminste kennis vergaren van mensen die wel ervaring hebben ter zake!

Om toch maar even van wal te steken; de bedoeling zal vooral zijn om behuizingen te printen voor zelfgemaakt iot projecten voor in en om het huis.
Ik ben nogal obsessief bezig met bedenken en maken van kleine toepassingen inzake automatisatie in het huis, en ik heb al enkele zaken, die ik nu concreet wil toepassen, maar waarvoor ik eigen ontworpen behuizingen wil printen.

Ik ben zeker geen uitvinder, want vele van de zaken die ik maak, zijn kant en klaar in de handel te koop. Echter haal ik voor mezelf zoveel voldoening uit het zelf creëren en bedenken, dat ik liever deze (moeilijke) weg kies. Daarnaast weet ik graag hoe iets werkt, en vooral, wil ik, door zelf veel eigen code te schrijven, alles zo clean mogelijk houden en vooral, onafhankelijk kunnen werken van services van derden.

Zo heb je een idee van wat mijn interesses zijn, en wat mijn verwachtingen zijn op 3D print gebied.

De 3D print-wereld is eerlijk compleet nieuw voor mij. Ik hoop op deze plek toch een hoop nuttige informatie en tips te kunnen vergaren, en eventueel hulp te kunnen krijgen bij de uitdagingen die me te wachten staan.
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#2

Bericht door Ch3vr0n »

Ha, nog een Belg bij de minderheid erbij. Welkom bij de bende.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#3

Bericht door Rob52 »

Kijk eens hier om een beetje een indruk te krijgen.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#4

Bericht door 3DWim »

Welkom,

Vergeet in je aanpak niet dat je alle kastjes eerst moet ontwerpen.
Dus enig technisch en constructief (sterkteleer) kennis is wel zo praktisch.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Lourens
Berichten: 68
Lid geworden op: 30/12/22, 18:34
Locatie: Urk
Netherlands

#5

Bericht door Lourens »

Welkom hier!
Je hebt in ieder geval een duidelijk beeld van waar je de printer (in 1e instantie) voor wilt gebruiken.
Dat is al een goed begin, omdat je daarmee de zoektocht naar een geschikte printer al eenvoudiger maakt.
Daarmee kan je al een aantal vragen in de lijst waar Rob52 naar verwijst beantwoorden.

Succes met je verdere zoektocht naar informatie, en je uiteindelijke keus!
En wat je niet kan vinden, kan je natuurlijk altijd vragen.
De Titanic was gebouwd door professionals,
De Ark door amateurs!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast