Creality Halot One prints mislukken

Creality Halot One prints mislukken

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 7 months en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#21

Bericht door Ch3vr0n »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

naar wat ik erover gelezen heb is de standaard creality slicer nogal beperkt (net als hun filament printer slicer). Je bent beter af met iets als chitubox or lychee slicer. Je geeft die op in de slicer, die instellingen worden gebruikt om je printfile te genereren en die worden dan door de printer gebruikt. Als je de instelling tenminste deactiveert die printer-fixed instellingen gebruikt.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Coco777
Berichten: 42
Lid geworden op: 23/11/22, 10:56
Locatie: Bij Veenendaal
Netherlands

#22

Bericht door Coco777 »

Dan ga ik dat binnenkort eens proberen.
Beginnend met 3D printen. 1 Ender 3S1 en 1 Elegoo Mars 4 Max.
Coco777
Berichten: 42
Lid geworden op: 23/11/22, 10:56
Locatie: Bij Veenendaal
Netherlands

#23

Bericht door Coco777 »

Kan de tijd die de hars in het vat zit nog invloed hebben op de resultaten? Het spul zit inmiddels al een aantal maanden in het vat. Heb het wel door geroerd zodat het weer eruit ziet zoals het hoort.
Beginnend met 3D printen. 1 Ender 3S1 en 1 Elegoo Mars 4 Max.
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#24

Bericht door Ch3vr0n »

Misschien maar een verwaarloosbaar effect. De uv straling van de zon wordt tegengehouden door de gekleurde printer behuizing.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Barbara
Berichten: 58
Lid geworden op: 31/12/22, 20:46
Netherlands

#25

Bericht door Barbara »

Hallo Josse,
Ik ken het gevoel van frustratie als een probleem zo lang aanhoudt. Maar geef nog niet op, het kan iets heel kleins zijn.
Vooral belangrijk: verander altijd maar 1 ding EN schrijf op wat de oude situatie was, zodat je weet wat je aan het vergelijken bent.

Ik heb een klein beetje ervaring met resinprinters en dit zijn mijn gedachten:
Als de resin al maanden ongebruikt in het vat zit zou ik je zeker aanraden die eens te vervangen. Het is niet voor niets dat je de fles resin die je gebruikt eerst grondig moet schudden voor gebruik, dus kan het zijn dat de resindeeltjes niet meer gelijkmatig verdeeld zijn over de vloeistof.
De kap van je printer houdt inderdaad UV licht tegen, maar of dat de volle 100% is betwijfel ik toch wel. Dus het is heel goed mogelijk dat er deeltjes resin in je machine zit dat niet meer op UV reageert. Mijn advies: als je weet dat je langere tijd niet print (een dag of 3 á 4), resin terug in de fles en printer goed schoonmaken. Als je de mogelijkheid hebt (oude resin fles) het oude resin gescheiden houden van het nieuwe, zo kom je er snel genoeg achter of het oude resin de boosdoener is.

Succes met het oplossen van het probleem.
Bambu Lab P1P met AMS
Creality Ender 3
Cura 5.3.1
Bambu Studio
Coco777
Berichten: 42
Lid geworden op: 23/11/22, 10:56
Locatie: Bij Veenendaal
Netherlands

#26

Bericht door Coco777 »

Dank je voor de tip Barbara. Zojuist ben ik eindelijk toegekomen aan het leeghalen van het vat, inmiddels staat de printer in de vaste kast al moet ik het front nog wel terugplaatsen na wat dolgedraaide schroeven. Na het leeghalen en schoonmaken met aceton besloot ik eerst eens te kijken of alles daadwerkelijk schoon is. Mijn eerste uitdaging leek te zijn de functie om de lamp aan te zetten terug te vinden. Na wat onderzoek blijkt dat het licht gewoonweg nauwelijks door het scherm heen komt, zie onderstaande 2 foto's voor waar ik tegenaan loop. Ik heb nog een exemplaar staan waarvan de Z-as kapot is, wellicht kan ik daar wat reserve onderdelen uit gebruiken.
JMB_3023_V.jpg
Geloof het of niet maar de UV lamp is hier aan.
JMB_3024_V.jpg
Hier is de lamp uit.
Beginnend met 3D printen. 1 Ender 3S1 en 1 Elegoo Mars 4 Max.
Barbara
Berichten: 58
Lid geworden op: 31/12/22, 20:46
Netherlands

#27

Bericht door Barbara »

Dat scherm ziet er inderdaad niet goed uit.
Maar dat is volgens Youtube wel te vervangen.
Wel heel erg uitkijken met het losmaken van het scherm in je 'reserve'machine. Die dingen zijn ontzettend dun en breken erg snel (eigen ervaring).
Nu maar hopen dat dit het probleem is.
Na het vervangen van het scherm zou ik eerst een testprintje wat meegeleverd wordt met de machine maken. Daarvan weet je zeker dat die de juiste slicer instellingen heeft.

Succes!
Bambu Lab P1P met AMS
Creality Ender 3
Cura 5.3.1
Bambu Studio
Coco777
Berichten: 42
Lid geworden op: 23/11/22, 10:56
Locatie: Bij Veenendaal
Netherlands

#28

Bericht door Coco777 »

Dat is goed om te weten, dank je voor de tip. Dan ga ik op korte termijn eens een scherm vervangen.

Zijn dit soort problemen gebruikelijk voor alle resin printers of is Creality gewoon minder goed hierin?
Beginnend met 3D printen. 1 Ender 3S1 en 1 Elegoo Mars 4 Max.
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#29

Bericht door Rob52 »

Ik ken jouw machine niet, maar in het menu van de mijne staat in de instellingen een menu optie "UV Power". Die staat bij mij op 100 (%). Als die te laag staat dan zal je dus geen goede belichting krijgen. Sommige machines staan standaard lager, bijvoorbeeld 80% ingesteld, maar dat is iets dat de fabrikant adviseert. Bij een lagere instelling zou de verlichting langer meegaan, maar is de belichtingstijd uiteraard ook langer nodig. Als bij jou die instelling (veel) te laag staat krijg je natuurlijk nooit een goede print. Kijk het even na voor je gaat sleutelen.
Laatst gewijzigd door Rob52 op 08/06/23, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Coco777
Berichten: 42
Lid geworden op: 23/11/22, 10:56
Locatie: Bij Veenendaal
Netherlands

#30

Bericht door Coco777 »

Dat is goed om te weten. Ik ben nog nergens een instelling voor de lichtintensiteit tegen gekomen. Dan zou het dus wellicht ook de lamp kunnen zijn?
Beginnend met 3D printen. 1 Ender 3S1 en 1 Elegoo Mars 4 Max.
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#31

Bericht door Ch3vr0n »

Eens in de instellingen van je printer zelf (niet de slicer) neuzen

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten