Nieuw en niks anders dan issues :(

Ben je nieuw? Wil je jezelf voorstellen, dan is dit het ideale plekje!
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 10 months en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Nivek
Berichten: 3
Lid geworden op: 07/05/23, 17:00
Netherlands

#11

Bericht door Nivek »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Bedankt voor het ontvangst!

Ik moest vooral even m'n frustraties kwijt, detail werk komt later :lol:

Inmiddels heb ik contact gehad met de leverancier van de printer en de creality box. Er word gedacht dat de box niet goed is dus waarschijnlijk krijg ik een ander toegestuurd.

Ook heb ik wat controle punten gekregen voor de printer, en daarbij het advies om de printer af te stellen met een enkel papiertje, in plaats van een dubbele / 0.2mm. Hierna heb ik in ieder geval weer een print kunnen doen en momenteel loopt de 2e. Dit spul wil ik er door hebben en dan kijk ik later wel naar het detail werk en zal binnenkort ook wel wat vragen stellen in de juiste sub forums.

Ik had overigens ook niet de verwachting dat ik een a-kwaliteit print rechtstreeks uit de doos zou hebben. Daarvoor zijn simpelweg te veel variabelen en te veel om te leren. Maar wanneer je het boekje volgt betreft basis afstelling / bed leveling dan is er wel een verwachting dat je kunt gaan printen. Een niet werkende BL touch of te hoog starten met printen vanuit het niets was neit iets wat binnen de verwachtingen viel.

Heel eerlijk, het project waar ik mee bezig ben loopt inmiddels dusdanig uit dat m'n geduld al op was voor ik begon met de 3d printer. Hierdoor vind ik kwaliteit op dit moment nog niet zo belangrijk, maar loopt ook de frustratie snel :lol:


@Lourens , geen slecht idee, hier ga ik eens naar kijken

@Banditoz , die heb ik vooral gebruikt voor de test prints. Viel me eigenlijk nog niks tegen. Ik heb nu fillament van 123 3D, maar zo ver mijn ervaring nu gaat heb ik hier nog lichte twijfels over dus ga zeker nog wat anders proberen.

@Frits de 1e weet ik niet meer, de 2e en 3e op zich niet slecht. Enkel optische afwijkingen, "blobs" of hoe je ze noemen wilt. Daarna met 123 3D fillament was (denk ik) vooral de laag opbouw van de support het probleem waardoor dit los kwam en ellende veroorzaakte.


Voor nu kan ik iig weer verder! :D


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 46
Lid geworden op: 26/03/23, 08:21
Locatie: Hoogeveen
Netherlands

#12

Bericht door Frits »

Zo te zien heb je serieuze zaken te printen. Veel succes met je project.
3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 172
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#13

Bericht door PrintEngineer »

Van welk soort filament is de spacer gemaakt?
En hoe gaat de spacer het houden als de remschijf lekker heet begint te worden?
Nivek
Berichten: 3
Lid geworden op: 07/05/23, 17:00
Netherlands

#14

Bericht door Nivek »

Dit is gewoon PLA. PLA is misschien te toekomst voor remmen, maar toch valt de keuze op een aluminium exemplaar.

Eerst passen, controleren en gebruiken om de remklauw bracket in te meten. Is iets goedkoper dan CNC freezen en er dan achter komen dat het niet goed is haha :D
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten