AnkerMake M5 Onderwerp is opgelost

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 9 months en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Berichten: 19
Lid geworden op: 25/09/22, 17:39
Contacteer:
Netherlands

AnkerMake M5

#1

Bericht door Ballegooijen »

Hallo, al weer een poosje geleden dat ik hier was maar ben van plan om e.e.a. weer op te pakken.
Hiervoor wil ik een nieuwe printer kopen en heb mijn oog laten vallen op de Ankermade M5
Is er iemand die deze heeft staan en zijn ervaringen wil delen?

https://www.notebookcheck.nl/AnkerMake- ... 402.0.html
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#2

Bericht door Ch3vr0n »

Ik heb veel van Anker (powerbank en USB kabels) maar geen printer. Op basis van mijn ervaring met hetgene ik wel heb leveren ze kwaliteit af, en deze printer naar wat ik erover zie op YouTube/Reddit is hierop geen uitzondering

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Berichten: 19
Lid geworden op: 25/09/22, 17:39
Contacteer:
Netherlands

#3

Bericht door Ballegooijen »

Een powerbank of USB kabel is toch wel net iets anders dan een 3D printer natuurlijk.

Zijn er betere printers dan de AnkerMade die in dezelfde prijsklasse vallen?
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#4

Bericht door Ch3vr0n »

Dat het iets helemaal anders is da's zeker. MAar ze zijn niet voor niets Amerika's nr 1, en hun subdivisie voor audio producten (Soundcore) is ook een marktleider. 3D printers zijn ze helemaal nieuw in. En volgens een recente review een jaar na release van de printer hebben ze toch nog wat QC issues en staat nog niet alles helemaal op punt.

Ik zou dan eens een kijkje nemen naar de Creality K1 (Max). Creality is alles behalve nieuwe op de markt. De gewone k1 heeft een iets kleiner bouwvolume maar is wel sneller (tot 600mm/s), de k1 max gaat 300x300x300mm. Beide hebben een omhuizing dus kan je ook gelijk aan de slag met ABS mocht je willen.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 281
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#5

Bericht door 3DWim »

Hallo ??,

Je hebt al ervaring schrijf je en wil e.e.a. weer oppakken. Ik zou dan of voor een leuk hobby project gaan (ANET) of op basis van je ervaring en dus ook wat je gaat printen, een bekend merk kopen.
Bij een bekend merk heb je meer aan ondersteuning van dit forum immers de kans dat iemand eenzelfde type heeft is groter. Ook loop je dan minder risico met onbekende specifieke software.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Berichten: 19
Lid geworden op: 25/09/22, 17:39
Contacteer:
Netherlands

#6

Bericht door Ballegooijen »

Ik denk dat ik toch ga switsen en wel naar de BambuLab X1-Carbon. Deze is wel duurder maar heeft ook wel weer wat voordelen zoals o.a. een gesloten behuizing.
https://www.lay3rs-retail.nl/nl/bambu-l ... arbon.html
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#7

Bericht door Ch3vr0n »

Dat was de andere optie waar ik aan dacht.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 201
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#8

Bericht door Hardy »

Ik zou inderdaad niet meer voor een bed schuiver gaan, maar in deze tijd gewoon een CoreX/Y constructie kiezen.
Bambu-labs heeft ook de iets eenvoudiger "p1P" die een stuk goedkoper is en die in vrijwel niets onder doet voor de X1-carbon, mist alleen de Lidar sensor (voor wat het waard is, is zoveel ik gezien meer een gimmik), en is niet geheel afgesloten, maar dat is altijd na de tijd nog toe te passen, ook is het display iet eenvoudiger.
Maar uiteindelijk gaat het om de printkwaliteit en degelijkheid en die is van beide gelijk zoveel ik begrepen heb.
De concurrentie is inmiddels wel groot aan het worden, Creality K1,Tronxy D01 PLUS GUARD CoreXY, Qidi Tech X-Plus 3,Flasforge Aventure 4.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Berichten: 19
Lid geworden op: 25/09/22, 17:39
Contacteer:
Netherlands

#9

Bericht door Ballegooijen »

Uiteindelijk gekozen voor de BambuLab X1 met AMS.
Wat een geweldige machine! Ik heb inmiddels het e.e.a. geprint met PLA en ABS. Andere filamentsoorten moeten nog aan bod komen. Maar de resultaten vindt ik heel goed. Ook de samenwerking met de slicer van BambuLab is heel goed.
Een machine waar je niet veel aan hoeft te sleutelen en gewoon doet wat hij moet doen. Ook de printsnelheid is super.
Mijn dank voor de tip die ik heb gekregen!
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#10

Bericht door Ch3vr0n »

 ! Bericht van: Ch3vr0n
Topic gemarkeerd als opgelost door klikken op v-tje naast bericht. Graag bij volgende keer zelf doen. Enkel zo kan je anderen helpen.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten