LycheeSlicer Onderwerp is opgelost

Niet echt een specifieke vraag

Heb je een vraag omtrent je slicer software, we zien het graag hier verschijnen.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 10 months en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
DanCooper
Berichten: 24
Lid geworden op: 09/06/23, 22:04
Belgium

LycheeSlicer

#1

Bericht door DanCooper »

Ik ben heel recentelijk de eigenaar geworden van een Creality Halot One, mijn eerste stapjes dus in resin 3D printen, terwijl ik wel reeds vanaf 2015 Het probleem bleek (nog steeds zonder zelf deze printer te bezitten) dat Chitubox (althans op dat ogenblik) geen compatibele export leverde voor de Halot One zodat je UVtools nodig had om dit bestand om te zetten.

En daar verscheen plotseling een filmpje met als titel "Lychee, a Chituboxkiller ?", ik bekeek het filmpje, downloadde de slicer, en wanneer mijn printer effectief arriveerde, printte ik mijn eerste resin figuurtje met de standaard settings, zonder er ook maar iets van te snappen, het enige wat verkeerd was, was dat de hand en de staart van het figuurtje misten.
Volgende poging met hetzelfde fituurtje was 100% raak wat betreft de print, maar bij het verwijderen van de supports had ik de broosheid van resin ver onderschat.

Wat wel leuk is aan deze slicer is dat je ze zowel voor resin als filament kan gebruiken en daarom vraag ik me af waarom deze niet bekender of populairder is.
Printers in mijn bezit : Creality Ender 3V2 en Creality Halot One (resin).
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 479
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#2

Bericht door Rob52 »

DanCooper schreef: 09/06/23, 22:58 Wat wel leuk is aan deze slicer is dat je ze zowel voor resin als filament kan gebruiken en daarom vraag ik me af waarom deze niet bekender of populairder is.
Omdat hij beperkter is dan bijvoorbeeld Cura. En wil je meer functionaliteit dan moet je gaan betalen en dat is bij diverse andere filamentslicers niet het geval.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
DanCooper
Berichten: 24
Lid geworden op: 09/06/23, 22:04
Belgium

#3

Bericht door DanCooper »

Dat is natuurlijk wel waar, maar ik heb jaren geleden S3D ook gekocht, en uiteindelijk nauwelijks gebruikt omdat het gratis Cura na enkele jaren superieur was ten opzichte van S3D. Nu heb ik eerlijk gezegd een abonnement genomen op Lychee, waarbij de eerste maand ook de filament versie bij inbegrepen is, en ik moet zeggen dat deze slicer mij wel een geslaagde print gaf op mijn filament printer waar Cura mij telkens in de steek liet.
Printers in mijn bezit : Creality Ender 3V2 en Creality Halot One (resin).
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten