Bouw kit LDO voron 2.4 R2 300x300x300

Wil je zelf een printer bouwen, heb je er eentje gebouwd en zit je met een vraag. Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 8 months en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Dutchronnie
Berichten: 44
Lid geworden op: 20/03/23, 11:37
Netherlands

Bouw kit LDO voron 2.4 R2 300x300x300

#1

Bericht door Dutchronnie »

Ik heb bovenstaande kit gekocht en ga deze de komende tijd opbouwen.
Ik zit best met wat vragen die mij niet geheel duidelijk zijn.

Nu ben ik benieuwd of er ook mensen op dit forum zijn die ervaring hebben met een Voron 2.4 printer te bouwen.
Misschien dat diegen met wat meer ervaring mij een beetje op weg kan helpen?
Huidige configuratie: Creality CR-10 V2, Bltouch probe, E3D Hemera extruder, E3D V6 hotend, belt tensioners.
Bigtreetech SKR EZ moederboard met EZ2209 stepper drivers, TFT color touchscreen, Klipper firmware, PEI magnetische plaat
Wim62
Berichten: 331
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#2

Bericht door Wim62 »

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst .
ik denk niet dat er hier een aantal mensen zijn die zo'n printer hebben .
Maar als je er een bouwverslag van wil maken , is het mooi meegenomen voor de volgende bouwer .
Iemand moet toch de eerste zijn .

En vragen kan je hier altijd .
suc6 .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 565
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#3

Bericht door Ch3vr0n »

Ik heb er zelf geen, maar wel destijds overwogen may afgeschoten wegens te klein bouwvolume volgens de kost/tijd om hem te maken. Destijds heb ik wel een handleiding gelezen en die zag me er tamelijk gedetailleerd uit om te bouwen.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Wim62
Berichten: 331
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#4

Bericht door Wim62 »

Ik weet wel dat Creality hier nog een puntje kan aanzuigen .
Maar ze zijn ook wel aardig aan de prijs .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Dutchronnie
Berichten: 44
Lid geworden op: 20/03/23, 11:37
Netherlands

#5

Bericht door Dutchronnie »

Ik zal foto's maken tijdens de bouw, en die kan ik hier misschien wel plaatsen.

Deze sets zijn inderdaad behoorlijk prijzig, alleen liep ik tegen iets aan dat mij meer dan de helft van de prijs scheelt, en ja dat kon ik niet laten lopen.
Bouw handleiding is behoorlijk uitgebreid, dat zal dus wel lukken.
Maar heb nog wel veel vragen met betrekking tot updates en voor het kiezen van een juiste extruder met hotend
Huidige configuratie: Creality CR-10 V2, Bltouch probe, E3D Hemera extruder, E3D V6 hotend, belt tensioners.
Bigtreetech SKR EZ moederboard met EZ2209 stepper drivers, TFT color touchscreen, Klipper firmware, PEI magnetische plaat
Banditoz
Berichten: 135
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#6

Bericht door Banditoz »

Van de voron builds zijn heel veel filmpjes, ik heb er zelf geen maar vind dat soort filmpjes wel leuk om te bekijken. Hotends zijn vaak E3D V6 modellen valt me op extruders weet ik niet zo maar volgens mij veel bondtech bmg onderdelen. Ik heb zelf een orbiter v2 op mijn ender 5 pro en die bevalt me heel goed maar weet niet of die ook in vorons veel gebruikt wordt. Succes met bouwen.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten