Welke Hotend Thermistor

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 8 months en 1 week old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
RoyA
Berichten: 2
Lid geworden op: 11/08/23, 21:46
Belgium

Welke Hotend Thermistor

#1

Bericht door RoyA »

Hallo allemaal,

Een tijdje terug had ik maar toe slechte en ongelijke printen, de nozel heb ik toen vervangen en dit was niet meteen een verbetering, nu heb ik een Creality 3D Spider High-temperature en High-speed Hotend gekocht, ik wou deze dan instaleren maar blijkbaar heb ik vorige keer het buisje niet goed verbonden waardoor nu de plastiek rond de hotend is gedraaid.

Nu heb ik de Hotend Thermistor hiervan nodig voor in de nieuwe hotend te plaatsen, maar deze zit vast en is waarschijnlijk kapot door de gesmolten plastiek.

Nu is mijn vraag: welke Hotend Thermistor heb ik nodig om in de Ender 3v2 te plaatsen?

https://www.123-3d.nl/Creality3D-Creali ... 14839.html
of
https://www.123-3d.nl/Creality3D-Creali ... -t316.html
Of nog iets anders? (Mijn technische kant is niet zo groot dus vraag het effen voor de zekerheid :) ).

Alvast bedankt voor de hulp!
Roy


Afbeelding
Lourens
Berichten: 68
Lid geworden op: 30/12/22, 18:34
Locatie: Urk
Netherlands

#2

Bericht door Lourens »

Welkom hier!

Het enige verschil tussen de 2 genoemde thermistors is de lengte van de aansluitdraden (0,6 meter of 1,25 meter).
Beide zijn 100k, en dat is de eigenschap die belangrijk is voor een juiste meting.

Je moet dus alleen kijken/meten hoeveel lengte je nodig hebt.

Let wel op als je de nieuwe monteert. de aansluitdraadjes bij de opnemer zijn erg fragiel.
De bevestigingsschroef moet je wel vast draaien, maar niet strak!
Bij te strak aandraaien, kan het zijn dat je de isolatie plet (kapot) en dan sluiting maakt.
En de kans is dan heel groot dat bij aanzetten je moederbordje stuk gaat.
De Titanic was gebouwd door professionals,
De Ark door amateurs!
Wim62
Berichten: 334
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#3

Bericht door Wim62 »

Lourens schreef: 12/08/23, 08:11 Bij te strak aandraaien, kan het zijn dat je de isolatie plet (kapot) en dan sluiting maakt.
En de kans is dan heel groot dat bij aanzetten je moederbordje stuk gaat.
Lourens schreef: 12/08/23, 08:11 Als je de terminator stuk draai krijgt je alleen maar een error op je printer en wordt de hotend niet warm .

En RoyA , ik zou de hotend lekker warm opstoken en met een tangetje het filament verwijderen .
En als dat niet kan kun je nog altijd een nieuwe hotend aan schaffen
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
3DVerm
Berichten: 17
Lid geworden op: 03/08/23, 07:28
Netherlands

#4

Bericht door 3DVerm »

Hallo RobA,

Wat Wim zegt is een optie warm maken filament verwijderen en alles over zetten.

Je beide linken zijn qua waarde de juiste terminators alleen qua montage heb je denk ik een ander model nodig. Ik ga er van uit dat in je spider hotend twee gaten zitten waar je buisjes in kunt duwen en met een inbus vast kan zetten. De thermistor die jij laat zien zet je met een boutje met ring vast aan het blok.

Denk dat je dit model moet hebben

https://www.123-3d.nl/Bondtech-HeatLin ... 15696.html

Het enigste nadeel is meestal de aansluiting naar je moederboard ieder heeft ze eigen stekkertje of geen stekker.

Gr Ed
Bambu Lab X Carbon 2x AMS Just a production printer
Ender 3 Pro V2 nog standard
Anycubic Vyper nog standard
Anycubic Vyper met Revo Six Hotend
Anycubic Chiron Klipper Stealthburner zover
Qidi Tech X-Pro nog standard dual hotend
Ender 5 nog standard
RoyA
Berichten: 2
Lid geworden op: 11/08/23, 21:46
Belgium

#5

Bericht door RoyA »

Hallo allemaal,

Bedankt voor het meedenken en de hulp, ik heb het los gekregen met het opwarmen van de hotend.

Zoals Ed al aangaf heb ik toch blijkbaar een andere hotend nodig, eentje die groter is.

Maar als ik een Bondtech HeatLink 300C Thermistor met Bondtech HeatLink JST XHP-2 (adapter) bestel moet het wel lukken denk ik?

https://www.123-3d.nl/Bondtech-HeatLink ... -t394.html
https://www.123-3d.nl/Bondtech-HeatLink ... 15696.html

Alvast bedankt!
Roy


Afbeelding
Barbara
Berichten: 58
Lid geworden op: 31/12/22, 20:46
Netherlands

#6

Bericht door Barbara »

Hallo Roy,
Ik heb totaal geen verstand van al dat technische gedoe rond thermistors en zo.
Maar ik zie dat je het bij 123-3d wilt bestellen. Die hebben een verdraaid goede klantenservice.
Ik kan je ten zeerste aanraden daar eerst even te bellen en advies inwinnen, voordat je iets bestelt.
Mij hebben ze altijd zeer vriendelijk en professioneel geholpen.

Succes
Bambu Lab P1P met AMS
Creality Ender 3
Cura 5.3.1
Bambu Studio
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten