Baidu X1, Wie o wie

start up, lidar, kleuren printer

Alles behalve 3D printen of gerelateerde onderwerpen.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 9 months en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

Baidu X1, Wie o wie

#1

Bericht door 3DWim »

Wie had er nu ook al weer een schitterende printen met allerlaatste scan techniek bestelt als start up ?
Ik ben zeer benieuwd of die printer al uitgeleverd is en hoe het nu print

Was/is een heel doordacht systeem kleuren printer met allerlei techniek om gewoon goed te printen. Ben alleen de naam kwijt van printer en koper.....
Laatst gewijzigd door 3DWim op 16/10/22, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#2

Bericht door Ch3vr0n »

Geen scanner/printer combo hier. enkel individuele scanners POP (doorverkocht)/POP2 en POP-Mini van revopoint hier
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#3

Bericht door 3DWim »

Was nogal een ding met lidar om hechting 1e laag te controleren en meer van dat soort tech.
Nu ik mij dat weer herinner: bambu was het merk.

Afbeelding
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#4

Bericht door Ch3vr0n »

Der is een topic van ondertussen 17 pagina's lang op tweakers.net over dit ding. Misschien dat je daar vind wat je zoekt?
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#5

Bericht door Rob52 »

Hoe snel print deze printer een benchy?

Binnen 18 minuten heeft deze printer een benchy geprint. Maar worden er meerdere kleuren gebruikt (bijv. 2) dan kijken we toch al aan een tijdsbestek van minimaal 4 uurtjes.
En dat is voor mij dan al een reden om er niet voor te gaan. Sowieso al in het algemeen voor wat betreft het met meer kleuren printen. Want dat is dus bijna telkens het geval; het duurt godsgruwelijk lang. En daarnaast nog een heleboel afval.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#6

Bericht door 3DWim »

Ch3vr0n schreef: 15/10/22, 16:18 Der is een topic van ondertussen 17 pagina's lang op tweakers.net over dit ding. Misschien dat je daar vind wat je zoekt?
Sorry ik dacht dat dit het 3D print forum voor nl was.
Zit ik even verkeerd, geeft niets ik meld mij wel weer af.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#7

Bericht door Ch3vr0n »

Sorry ik dacht dat dit het 3D print forum voor nl was.
Zit ik even verkeerd, geeft niets ik meld mij wel weer af.[/quote]Dat is het ook beste naamgenoot, ik bedoelde meer in de trend van misschien dat je daar reeds de antwoord vond op je vraag. Gezien dit forum nog nieuw is zoals je weet en beperkt in gebruikers, nam ik de vrijheid om even te kijken of er andere plekken zijn met meer gebruikers waar je mogelijk meer info zou kunnen vinden rond dat toestel. Dit tot het forum hier qua gebruikers en inhoud ook gegroeid is. Hier vragen staat uiteraard ook vrij.

Ik heb meerdere pagina's van dat topic doorpluisd incl die video op de 1e pagina, en wat ik er thans uit kon opmaken is dat der nog tamelijk veel issues zijn met dat ding, die video van 3d printing nerd die gelinkes is schept bij mij iig de indruk dat die scan techniek er is om de 1e laag kwaliteit te beoordelen (op hechting met het bed enzo), niet dat er een 3d scanner in aanwezig is als dat je vraag is. Dat is althans ook wat ik opmaak uit de kickstarter pagina (ha en zo weet ik ook meteen dat de kickstarter links correct worden omgezet!)



Als ik even scroll vond ik dit terug..

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb wel niet alle 17 pagina's afgelopen (enkel de eerste 2-3 van begin en einde), dus het kan goed zijn dat ik meer specifieke info rond je vraag heb gemist.

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Wim62
Berichten: 313
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#8

Bericht door Wim62 »

3DWim schreef: 15/10/22, 20:13
Ch3vr0n schreef: 15/10/22, 16:18 Der is een topic van ondertussen 17 pagina's lang op tweakers.net over dit ding. Misschien dat je daar vind wat je zoekt?
Sorry ik dacht dat dit het 3D print forum voor nl was.
Zit ik even verkeerd, geeft niets ik meld mij wel weer af.
Je moet nooit op een paard wedden .
Om info uit meerdere forums te halen is niets mis mee .
Je wordt er alleen maar wijzer van is mijn mening .

Maar die Bambu lab X1 is ook niet eentje die op mijn verlanglijstje staat .
Te duur aan filament .

@3DWim je bent vrij in gaan en staan waar je wil .
Het zou jammer zijn als je het bijltje er bij neer legt .😉
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#9

Bericht door Ch3vr0n »

Ik heb em nog een opvolg e-mail gestuurd. Ik heb de indruk dat dat specifieke bericht van me mogelijk verkeerd overgekomen is, wat uiteraard niet de bedoeling is. De visie voor dit forum is en blijft "iedereen welkom, en vragen staat vrij". Ik heb geen tijd en zin in dat "micro-manager" gedoe. We zijn allemaal volwassen mensen en moeten ook zo met elkaar kunnen omgaan. De ene z'n mening strookt niet altijd met de ander z'n mening en dan moet je kunnen verder gaan met "akkoord te gaan met elk een verschillende mening te kunnen en mogen hebben".
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#10

Bericht door Rob52 »

Ik denk dat het even langs elkaar heen praten is geweest. 3Dwim refereerde aan het NL forum waar iemand zich voor die Bumbu printer had ingeschreven via een Start Up. Ik weet dat ook nog wel maar weet zijn naam ook niet meer. Het antwoord dat 3Dwim kreeg houdt alleen meer info in over de desbetreffende printer. Hetgeen niet het antwoord op zijn vraag was. Maar ach die dingen komen nu eenmaal voor.

Ik vind er ook niks mis mee om info van andere fora hier te delen. Het gaat tenslotte om informatie vergaren en delen. En daar horen eigenlijk alle beschikbare bronnen toe.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten