Even voorstellen

Ben je nieuw? Wil je jezelf voorstellen, dan is dit het ideale plekje!
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 5 months en 3 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Jurrian1
Berichten: 2
Lid geworden op: 01/11/23, 13:07
Netherlands

Even voorstellen

#1

Bericht door Jurrian1 »

Goededag allemaal,

Mijn naam is Jurrian, 21. Ik ben al een paar jaar in het bezit van een 3d printertje, een anycubic i3 mega. Daarnaast print ik op mijn werk vaak met de prusa mk3s of de flasforge creator 4. De reden dat ik me hier aangemeld heb is dat ik mijn anycubic verder wil gaan upgraden, en dan wel de stap naar klipper. (Al aardig wat upgrades uitgevoerd, v6 hotend, bltouch, stille drivers, ai3m x carriage etc). Ik hoop hier de nodige informatie op de kunnen doen! Een fotootje van mijn opstelling sinds deze week:
20231031_203330_HDR~3.jpg
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 215
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#2

Bericht door Hardy »

Welkom hier Jurian, je bent al goed bezig zo te zien, ga zo door en laat ook eens wat zien wat je zoal al geprint hebt, ook voor vragen wat betreft Klipper kun je bij ons terecht.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Wim62
Berichten: 331
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#3

Bericht door Wim62 »

Welkom Jurrian ,
Er zijn hier naar mijn mening best wel een paar mensen die verstand hebben met klipper (ik zelf totaal niet) .
En waar gebruiken jullie op het werk die printers voor ?
Je hebt ook een mooie kast waar je printer in staat .
En veel plezier verder op dit forum .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Banditoz
Berichten: 135
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#4

Bericht door Banditoz »

Ik heb op mijn printers klipper maar geinstalleerd via yiurube filmpjes e.d. Wat ik zo kan vertellen is dat je via je raspberry of bv bigtreetech cb1 een firmware maakt voor het moederbord dat in je printer zit, de bestaande firmware wirdt dus vervangen. Klipper staat dan eigenlijk op je raspberry en is dan de bestuurder van je printermoederbord. Ik heb zelf bigtreetech moederbordjes en daarvoor zijn meerdere tutorials te vinden maar ik weet niet of die ook bruikbaar zijn voor jouw moederbord. Ik heb voor ik eraan begonnen ben eerst een paar avondjes op youtube doorgebracht. Als je klipper eenmaal aan het draaien hebt wordt je printleven wel een stuk fijner.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Jurrian1
Berichten: 2
Lid geworden op: 01/11/23, 13:07
Netherlands

#5

Bericht door Jurrian1 »

Wim62 schreef: 03/11/23, 17:50 Welkom Jurrian ,
Er zijn hier naar mijn mening best wel een paar mensen die verstand hebben met klipper (ik zelf totaal niet) .
En waar gebruiken jullie op het werk die printers voor ?
Je hebt ook een mooie kast waar je printer in staat .
En veel plezier verder op dit forum .
Ik werk als R&D engineer bij Teqram in Zwolle. We doen er veel met 3d printers om concepten te testen, maar ook sensor beugeltjes en kapjes etc voor productie. De 2 printers draaien dan ook zeker 40 uur per week, soms wel langer.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast