Print breekt los van supports resin printer

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 5 months en 3 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Barbara
Berichten: 58
Lid geworden op: 31/12/22, 20:46
Netherlands

#51

Bericht door Barbara »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Hallo Coco77,
Ik lees in het voorbijgaan dat je het water in je wasinstallatie wil laten verdampen.
NIET DOEN - Ik heb dat ook ooit per ongeluk gedaan (IPA) en ben dagen bezig geweest de boel weer schoon en draaiende te krijgen. het resin zet zich nl. ook af op de bewegende delen in de tank (en er zit meer resin in het water dan je denkt).
Overgieten in een oud doorzichtig bakje, uv erop, door een filter en dan kan volgens mij het water gewoon weer voor spoelen gebruikt worden en de drab bij het afval.

Voorkomen is beter dan schoonmaken.
Bambu Lab P1P met AMS
Creality Ender 3
Cura 5.3.1
Bambu Studio
Coco777
Berichten: 42
Lid geworden op: 23/11/22, 10:56
Locatie: Bij Veenendaal
Netherlands

#52

Bericht door Coco777 »

Daar ben ik inderdaad de harde weg achter gekomen, ik heb inmiddels een nieuwe tank gekocht hierdoor. De oude tank kan ik hier nu dus wel prima voor gebruiken, daar zitten de bewegende delen inmiddels toch al vast met resin.
Beginnend met 3D printen. 1 Ender 3S1 en 1 Elegoo Mars 4 Max.
Coco777
Berichten: 42
Lid geworden op: 23/11/22, 10:56
Locatie: Bij Veenendaal
Netherlands

#53

Bericht door Coco777 »

Bedankt voor alle tips. Vandaag de nieuwe FFEP geïnstalleerd en na heel veel schudden de nieuwe witte hars in het vat gegoten. De testprint kwam er prima uit, al brak die tijdens het verwijderen. Kwaliteit is wel wat ik ervan verwacht. Vervolgens eigen print weer geprobeerd maar helaas wederom hetzelfde probleem. Zie bijgevoegde foto's voor het eindresultaat. Overigens is ook de support van mijn eigen print gebroken in een poging deze los te krijgen. Kan ik dan toch beter de eerste belichting op 30 seconden houden?
Bijlagen
IMG_20230930_190744_V.jpg
IMG_20230930_190728_V.jpg
Beginnend met 3D printen. 1 Ender 3S1 en 1 Elegoo Mars 4 Max.
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 569
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#54

Bericht door Ch3vr0n »

Die kalibratie print is makkelijk te printen zonder supports. Gewoon plat op het bed normaal.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Coco777
Berichten: 42
Lid geworden op: 23/11/22, 10:56
Locatie: Bij Veenendaal
Netherlands

#55

Bericht door Coco777 »

De kalibratieprint heb ik inderdaad ook zonder enige supports geprint.
Beginnend met 3D printen. 1 Ender 3S1 en 1 Elegoo Mars 4 Max.
Coco777
Berichten: 42
Lid geworden op: 23/11/22, 10:56
Locatie: Bij Veenendaal
Netherlands

#56

Bericht door Coco777 »

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik het nog 1 keer geprobeerd met 30s eerste belichting en 2mm meer optrekken van de Z-as. Het resultaat is nog niet helemaal perfect maar zat in ieder geval nog vast aan de supports! Straks nog een keer proberen met 25s eerste belichting (toch weer gebroken support eiland) en nog 2mm meer terugtrekken van de Z-as.

Groetjes Josse
Bijlagen
JMB_7244.JPG
Beginnend met 3D printen. 1 Ender 3S1 en 1 Elegoo Mars 4 Max.
Coco777
Berichten: 42
Lid geworden op: 23/11/22, 10:56
Locatie: Bij Veenendaal
Netherlands

#57

Bericht door Coco777 »

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor alle tips, inmiddels lukt het om betrouwbaar te printen met de Elegoo Mars 4 Max. Om dit te bereiken heb ik onderstaande instellingen aangepast:
  • Belichting naar 2 seconden
    Lift met 4mm verhoogd
    Lift snelheid tot 2/3 teruggebracht
Zie onderstaande foto's voor het resultaat, de kg witte resin is inmiddels nagenoeg op. Het printen van het stuurhuis gaf in eerste instantie niet het gewenste resultaat met een vloer van 1mm dik die cm's krom trok en met supports op de 0,5mm dikke raamstijlen die dus verloren van de supports. Met de nieuwe versie met 3mm dikke vloer is prima geprint, al is er wel een kier waar de ramen bij elkaar komen, al is dat nog wel aardig op te vullen met wat plamuur.
Bijlagen
WhatsApp Image 2023-10-29 at 11.31.00.jpeg
DSC_2779_V.jpg
DSC_2778_V.jpg
IMG20231028210126_V.jpg
Beginnend met 3D printen. 1 Ender 3S1 en 1 Elegoo Mars 4 Max.
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 478
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#58

Bericht door Rob52 »

Coco777 schreef: 06/11/23, 09:31 Het printen van het stuurhuis gaf in eerste instantie niet het gewenste resultaat met een vloer van 1mm dik die cm's krom trok en met supports op de 0,5mm dikke raamstijlen die dus verloren van de supports. Met de nieuwe versie met 3mm dikke vloer is prima geprint,
Het zou ook met de dunnere afmetingen goed moeten kunnnen. Ik heb van de week nog een object geprint met spijltjes van minder dan 0,2 mm. Heb je al wel eens een belichtingstest geprint om de beste belichtingstijd uit te vinden? Je hebt in ieder geval wel aardig wat support gebruikt. Geeft dat achteraf niet veel plekjes met beschadigingen na verwijdering?
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Coco777
Berichten: 42
Lid geworden op: 23/11/22, 10:56
Locatie: Bij Veenendaal
Netherlands

#59

Bericht door Coco777 »

Ik heb inderdaad wel wat schuurwerk aan de zijkant van de opbouw, verder valt het mee. Met de versie die in de foto's te zien is heb ik bewust geen supports op de stijlen gezet en dat gaat prima, maar wellicht dat ik daar in de toekomst nog mee kan stoeien. Overigens is dit een object van 133x78mm, dus best wel fors voor resin prints.

De belichtingstests gaven aan dat 1,6 seconden goed zou zijn, maar dan breken de prints steeds los van de supports.
Beginnend met 3D printen. 1 Ender 3S1 en 1 Elegoo Mars 4 Max.
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 478
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#60

Bericht door Rob52 »

Support op dunne stijlen zalwaarschijnlijk niet goed gaan als je de support wilt verwijderen. Ik heb er zelf maar weinig ervaring mee. Het blijft als beginner toch experimenteren totdat je iets bevredigends hebt bereikt.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten