3dforum punt nl

Alles behalve 3D printen of gerelateerde onderwerpen.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 3 months old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

3dforum punt nl

#1

Bericht door 3DWim »

Ok, de aanhouder wint. de waybackmachine heeft niet alles als backuop maar soms heb je geluk.
Ik ben net maar weer eens gaan proberen en tada: mijn eigen pagina gevonden. Hoe ? Nou "gewoon" bij 2021 beginnen en dan kijken wat er van de backup bruikbaar is. Ik kwam een topic tegen met mijn onderschrift en de link daarin werkt nog.
Alleen de plaatjes even reanimeren zeg maar.

Overigens woont Diks in gendringen en Frits in Westervoort.
Ik zal onderstaand een eigen topic geven met plaatjes.

================================
Big Red

Voorafje:
Big Red begon zijn leven als Anet A6 bouwpakket.
En hoewel er een prima kwaliteit uit kwam (af en toe) was het wel duidelijk dat als er iets verbeterd moest worden dat het frame zou zijn.
Zijn baas was direct overtuigd van het TATARA ontwerp. Wel doordacht en mechanisch sterk maar niet over de top, zeg maar.

Na lang wachten op een mogelijkheid om de onderdelen ergens te laten snijden was het dan op een gegeven moment zo ver:

Afbeelding

Afbeelding

Big Red was in aantocht.
Dus Anet opgehaald en gedemonteerd.
En alle 3mm staal onderdelen in elkaar gezet dit keer met borgmoeren.

Afbeelding

Ergens op het net had ik ooit een rode TATARA gezien en was meteen overtuigd van de kleur: rood. Dus op naar de action en spuiten maar.

Afbeelding

Maar niets gaat heel lang goed, corona was gearriveerd en toen ik nog een bus rood nodig had, de 2e, was alle rood uitverkocht, in alle vestigingen in de buurt.
Later bleek dat er een landelijke rode hart spuiten op ondergoed actie was...
Dus basisplaat werd zwart. Deze basisplaat heeft ook zes gaten voor voetjes. Rubber voetjes met M6 schroefdraad passen direct.
Had de ANET zo'n basisplaat dan was het ontwerp of kopie ook al een stuk beter geweest.

Nadat alle onderdelen p zijn plek zaten was het een kwestie van alle printer onderdelen overzetten op het frame. Ondertussen ook veel extra onderdelen geprint met de Weistek.
Omdat dat kon dus ook meteen andere X-as eindstukken en een aansluiting voor de drag chain etc.
Omdat de Weistek door een stroomuitval stopte moest ik het linkerblok in twee keer printen en lijmen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Draadbrugje:
Afbeelding

Resultaat is dus een stevige printer ook qua gewicht en een betere kwaliteit.
Hoewel er nog wel wat getuned moet worden. De weistek print vooralsnog beter...

Afbeelding

Het resultaat is top.
Nu nog een definitieve plek vinden voor het LCD paneel met cardreader en afstellen en inregelen.

Eerste start was ook prima:
Afbeelding
Oplossing: vastzetten draadje.....

De glasplaat die we gebruikten bij de ANET heeft plaats gemaakt voor een sticker. Een slechte keuze want ik krijg de items nauwelijks van het bed af. Ook niet door de natuurlijke krimp van de PLA na afkoeling.

Oh en de printkop is een brug model ooit geprint door @wim62 voor de ANET. Werkt prima dus waarom wijzigen.

Voor de toekomst: misschien een update naar lineaire lagers maar op dit moment loopt alles soepel en recht.
En wat verder weg: BigBlue zelfde basis maar met groter printbed.....
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#2

Bericht door Ch3vr0n »

Als je eventueel de afbeeldingen vind, wil ik dit gerust verplaatsen naar zelfbouwprinters handleidingen (momenteel ook het subforum voor buildlogs) subforum. Dat was een interessant topic, en denk ik staat hier niet echt op zen plaats, of heb je een andere mening?
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#3

Bericht door Rob52 »

3DWim schreef: 16/10/22, 12:54 Overigens woont Diks in gendringen
Zover ik weet niet meer. Ik heb hem via FB al een berichtje gestuurd, maar nog geen reactie gezien.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#4

Bericht door 3DWim »

Ik geef Big Red een ander plekkie zodra ik de afbeeldingen heb. Die staan hier natuurlijk ook op thuis netwerk. Kwestie van tijd, tis ook lekker weer om de 3D tuin in te gaan...

Iets anders: https://3dprinter.startpagina.nl/
Wellicht de beheerder aanschrijven en melden dat punt NL dicht is en nu punt EU heet ?
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#5

Bericht door Rob52 »

Dat kan in principe iedereen doen, het wordt toch gecontroleerd.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#6

Bericht door Ch3vr0n »

nieuwe domein is aangemeld. Topic verplaatsen zal je niet zelf kunnen doen @3Dwim, daarvoor ontbreekt de "geregistreerde gebruikers" groep de nodige forum rechten. Je geeft maar een seintje en dan verplaats ik het topic voor je (en verwijder enige tussentijdse reacties indien nodig)
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Wim62
Berichten: 313
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#7

Bericht door Wim62 »

Volgens mij is het definitief het einde van 3dprintforum.nl
Deze domeinnaam is al geregistreerd door een klant van Yourhosting .
https://www.3dprintforum.nl/index.php
Dus jp zag er schijnbaar geen heil meer in .

Maar gelukkig kunnen we hier lekker verder .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#8

Bericht door Ch3vr0n »

Hey Wim62, ik denk niet dat die geregistreerd is, of toch op zijn minst niet door een nieuwe persoon. Als ik de registratie/dns er even op nazie lijkt dit me meer op een landing pagina (iets wat door een hoster getoond wordt als er geen home.html/.php of index.html/.php aangewezig is op de hosting). Volgens de DNS gegevens is er ook geen MX record meer aanwezig en dat kan maar 2 dingen betekenen.

Verkeerde DNS configuratie (MX is de mailserver) en geen dns record correct geconfigureerd OF er is geen hosting meer aan gekoppeld (en een hosting account komt automatisch met een mailserver). Geen hosting (wat wordt versterkt als mogelijkheid door het feit dat als je de url effectief bezoekt je een SSL fout krijgt SSL_ERROR_BAD_CERT_DOMAIN) is dus ook geen index pagina en dus wordt een landingspagina getoond. Dit wordt verder versterkt door het feit dat het domein origineel op 2012-08-30 werd geregistreerd. Als we aannemen dat er jaarlijks op dezelfde tijd werd vernieuwd, dan is deze 3 maand geleden verlopen en nu in quarantaine. Bij quarantaine kan de hoster kiezen om een domein te "parkeren" (landingspagina of wat anders te tonen) of het tijdelijk effectief uit de lucht te halen tot de eigenaar 1 van 2 opties doet. Ofwel heractiveert de huidige eigenaar het domein met de bijhorende kosten, of hij laat de quarantaine periode verlopen (standaard een maand of 3, wat ongeveer zou overeenkomen met de landingspagina die nu getoond wordt) waarna deze voor iedereen terug wordt vrijgesteld voor feitelijke registratie.

Nu er is misschien nog een klein lichtpuntje, onder m'n zakelijke account heb ik nog 2 domeinen lopen bij VIP Internet tot ik deze overzet naar m'n nieuwe provider. VIP is onderdeel van YH, dus ik ga die mannen even een mailtje sturen of ze wat meer uitleg kunnen geven rond de actuele situatie van de domeinnaam status en eventuele overname. Ik ga ook nog een allerlaatste poging ondernemen op JP te contacteren rond een sitedump (en anders die mensen van YH zelf).

To be continued!
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#9

Bericht door 3DWim »

Ik zou dat niet via JP doen.
Simpelweg omdat hij formeel eigenaar is en dus nog steeds de db kan weggooien.

Via de povider kan je wel wat proberen. Maar dan moet je dus wachten totdat het domein vrij is.
Maar bedenk wel dat JP hier meeleest. Dus ik zou jouw plannen gewoon snel deleten incl. de reactie van mij nu hier.

Je moet nooit slapende honden wakker maken zegt men.....
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#10

Bericht door Ch3vr0n »

Hosters hebben server backups , alleen zijn die privacygewijs eigendom van de toenmalige domein eigenaar. Ach we zien wel, ik heb er zoiezo nog weinig vertrouwen in gezien 0-reactie op vorige contactpogingen. En anders had die de hosting al helemaal niet laten verlopen.

*Nagedacht over rolverdeling en forum updates* Lol, tuurlijk.

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten