Oude berichten

Hoe kan je oude berichten kopieren?

Algemeen forum
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 7 months en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 281
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

Oude berichten

#1

Bericht door 3DWim »

Nu er een nieuw forum is: hoe kan je je oude berichten van de "oude" site kopieëren?
Ik had een aardig artikel gemaakt over Big Red , het zou leuk zijn als ik dat kon kopieëren.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#2

Bericht door Ch3vr0n »

Dat had ik met alle plezier graag gedaan (zie welkom sticky). Helaas had ik daar wel de site dump (bestanden en database) voor nodig.

Een daarvoor moest JP wel reageren op meerdere communicatie pogingen. Ik heb over de afgelopen weken 4 of 5 emails gestuurd rond een overname/sitedump naar 2 verschillende mailboxen. Geen enkele reactie op gekregen.
En zonder op zijn minst die database dump kan ik niet eens beginnen met onderzoeken of het zelfs mogelijk is

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#3

Bericht door Rob52 »

Ik denk ook niet dat er nog hoop is nu JP de pas is afgesneden. Zijn NL forum gaat denk ik nooit meer open. En niet reageren is het enig waar hij mee van zich af kan bijten. Jammer dat het zo heeft moeten lopen. Maar ik zie de positieve kant er maar van en dat is dat er weer een nieuw forum is.
Laatst gewijzigd door Rob52 op 27/09/22, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Tony bryden
Berichten: 2
Lid geworden op: 25/09/22, 20:20
Netherlands

#4

Bericht door Tony bryden »

Jp is verleden tijd , we richten ons nu op ons nieuwe 3d forum.
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#5

Bericht door Ch3vr0n »

3DWim schreef: 26/09/22, 21:18 Nu er een nieuw forum is: hoe kan je je oude berichten van de "oude" site kopieëren?
Ik had een aardig artikel gemaakt over Big Red , het zou leuk zijn als ik dat kon kopieëren.
Kijk anders bij het 'internet archives (the wayback machine via Google), misschien is je build log geïndexeerd geweest en dan kan je het zo terug vinden
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#6

Bericht door Rob52 »

Heb ik al even naar gekeken. Maar dat is niet het geval. Verder speelt daar het probleem dat de WBM in veel gevallen bij het .NL forum aangeeft dat die pagina nog online is en als je er dan op klikt krijg je het mededelingenscherm. Daar schiet je weinig mee op.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 281
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#7

Bericht door 3DWim »

Ik heb wbm geprobeerd maar je moet dan wel exact weten welke pagina je wilt gebruiken.
Wat je kan proberen is teleport (pro). Ik heb dat vroeger wel eens gebruikt voor websites. Maar ik weet niet of dat ook werkt op een forum.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
iPadawan
Berichten: 17
Lid geworden op: 27/09/22, 15:39
Micronesia

#8

Bericht door iPadawan »

Ik ken tapatalk niet, maar is daar niet het een en ander te kopieren, of slaan zij geen data op? Of had het 3dprintforum.nl geen tapatalk ?
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#9

Bericht door Rob52 »

Tapatalk is alleen maar een interface die een vereenvoudigde communicatie met phpBB opzet voor mobiele apparaten en verder zelf niks opslaat. Dat opslaan gebeurt alleen maar in de database van phpBB (het forum zelf dus).
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#10

Bericht door Ch3vr0n »

Rob52 is correct, Tapatalk verschaft enkel een mobiele app interface. Via een koppeling van de app aan het forum kan je dmv de forum API inloggen en berichten plaatsen. De app stuurt enkel de gegevens door die je in de app ingeeft richting het forum. Alle data zelf wordt in de forum database opgeslagen.

Da's meteen ook een voorbeeld van waarom het .NL domein verdween uit Tapatalk ook. De koppeling was verwijderd dus wat Tapatalk beheer betreft was het zoiets van 'dat forum bestaat niet meer, dan hoef ik het ook niet meer in de app te laten zien'.


Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten