Controle, bewaking, overzicht.

Algemeen forum
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 4 months en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 479
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

Controle, bewaking, overzicht.

#1

Bericht door Rob52 »

De tijd dat je een printer eigenlijk niet onbeheerd kon laten printen, zoals de Anet A6/A8 in hun basic uitvoering voor een paar jaar geleden, is eigenlijk wel voorbij. Tenzij je nog steeds met een dergelijke printer onbeveiligd print.

De tijd schrijdt voort en de ontwikkelingen ook, net als het bijbehorende prijskaartje. Zo heb ik nu voor een paar euro een prima overzicht en controle over m'n printer. Met de Smart Connect producten van Action kun je voor een paar euro een prima controle creëren. (Nee ik sponsor dit product niet....)

Een met wifi te controleren camera en stopcontact switch heb je overal ter wereld het overzicht en controle over je printer. Steek tussen de stekker van je printer een stopcontact van LSC en installeer een wifi camera van LSC. Beide zijn op afstand te bedienen waar je ook bent (mits je internetverbinding hebt). Zo kun je je print online in de gaten houden en indien nodig de stroomtoevoer verbreken. En dat alles slechts voor het bedrag van een Smart stekker van 7,95 (nu zelfs maar 6,95) en een smart camera die ook op afstand is te sturen van € 25,95. Dus voor minder dan 35 euro heb je de (beperkte) controle over je printer waar je ook bent.

Het is maar een tip ter overweging. Je kunt natuurlijk met allerhande andere middelen dit ook bereiken, maar deze oplossing is wel erg eenvoudig en goedkoop. Ik zou zeggen doe je voordeel ermee. Leuk voordeeltje voor de energiefreaks, je kunt met de slimme stekker ook zien hoeveel energie je verbruikt (hebt). En dat valt uiteindelijk nog best mee voor zo'n leuke hobby.

Camera.
Slimme stekker.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Berichten: 334
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#2

Bericht door Wim62 »

Rob52 schreef: 06/12/23, 19:33 Een met wifi te controleren camera en stopcontact switch heb je overal ter wereld het overzicht en controle over je printer.
Ik neem aan als je ergens anders op de wereld bent niet even een printje start 😉
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Banditoz
Berichten: 135
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#3

Bericht door Banditoz »

Als je er niet naast zit ben je ergens anders op de wereld toch, al is het de achtertuin 😁
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 479
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#4

Bericht door Rob52 »

Je begrijpt ook wel dat het bij wijze van spreken is. Maar je kunt dus gewoon even boodschappen gaan doen terwijl je printje draait. Ik neem niet aan dat je een print van 4 dagen start en dan op vakantie gaat.......
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 96
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#5

Bericht door Puffeltje »

Wim62 schreef: 06/12/23, 21:35 Ik neem aan als je ergens anders op de wereld bent niet even een printje start
Waarom niet? Als je printbed leeg is, je filament ingevoerd is, is er geen beperking om bijvoorbeeld vanaf je werk een print op te starten. Zo heb ik diverse printopdrachten in de morgen gestart zodat ze gereed zijn toen ik thuis kwam.
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Banditoz
Berichten: 135
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#6

Bericht door Banditoz »

Met de techniek van nu is dat natuurlijk prima te doen en inderdaad een webcam van de action kost weinig en werkt prima voor het doel volgens mij. Slimme stekkers en lampen heb ik hier ook al in huis, als we weg zijn gaat er toch gewoon een lampje aan savonds maar op dezelfde manier kun je zo je orinter aan of uit zetten vanaf waar je maar wilt.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten