Geruime tijd geleden ben ik begonnen met het verzamelen van de benodigde onderdelen, zoals o.a.:
- rail met wagentjes
- asjes
- geleidekogellagers
- boutjes
- moteoren
- hotend
Hier hoe de printer er op het ogenblik uitziet. Onder de printer zijn al grotere poten en een skirt gemonteerd. in deze ruimte moet straks de electronica komen. Dit pak ik als laatste aan.
Hier een overzicht van alle door de gebruikersgroep geprinte onderdelen. De onderdelen voor de printkop heb ik al in elkaar gezet om te kijken of alles een beetje past. Er is goed printwerk afgeleverd. Als eerste ben ik begonnen om de assen een klein beetje af te slijpen. Als je dit niet doet en de kogellagers worden er opgeperst heb je kans dart deze op den duur splijten. Het afvijlen ging erg makkelijk: asje in de boormachine, schuurpapiertje met grofheid 120 om het ergste er af te halen, daarna met schuurpapier met grofheid 400 nog even mooi glad maken. Telkens met een kogellagertje passen of hij soepel op de as past. Op het ogenblik 6 asjes gedaan, nog 4 te gaan.
De asjes met kogellagertjes en afstandringetjes in de onderdelen gezet. Ziet er goed uit. Hier een foto van de voorste torentjes om straks de tandsnaren op de juiste spanning te brengen. Ook de houders van de motoren zijn verder in elkaar gezet: Voor de volledigheid nog een foto van de houder voor de hotend.
Morgen lekker sjoppen met mijn dochter en mijn vrouw dus dan geen update. Hierna weer vrolijk verder met de ombouw.