Ender 3 Firmware

The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 7 months en 6 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
iPadawan
Berichten: 17
Lid geworden op: 27/09/22, 15:39
Micronesia

Ender 3 Firmware

#1

Bericht door iPadawan »

Hello again

Oeps Nederlands graag.

Hallo allemaal.

Ik heb wel eens Marlin gecompileerd, maar vond het toch wel veel tijd innemen; ben trouwens de hele setup kwijt.. Ik ken ook deze https://marlin.crc.id.au/;
wel zo gemakkelijk. Maar als rasechte Nederlander :P moet het gratis te vinden zijn. Eigenlijk heb ik al voor €140+/mnd aan abo's en ondersteuning en dat moet veranderen; dus vandaar. O.a Disney gaat helaas vertrekken; te weinig Mandalorian ;) .

Weet iemand een site waar ik op zijn minst een van de laatste FW versie's kan vinden voor een Ender 3 met een 4.2.7 silent board?

Trouwens, die site is misschien te bewaren als FAQ.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#2

Bericht door Rob52 »

Ik denk dat je toch bent aangewezen op het zelf naar wens instellen van Marlin die je gewoon gratis kunt downloaden. Als ik verder kijk naar welke dingen er dan in zijn "toegevoegd" aan de Ender firmware dan ben ik niet echt onder de indruk. Veel ervan zijn simpelweg het unquoten van een functie die standaard in Marlin aanwezig is. Dus met een beetje geduld kun je het zelf vrij gemakkelijk configureren en ben en blijf je geheel onafhankelijk van een betaalde service. En je hebt het eerder gedaan, dus je kunt het .....
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
iPadawan
Berichten: 17
Lid geworden op: 27/09/22, 15:39
Micronesia

#3

Bericht door iPadawan »

Dat is ook zo; maar het is meer dan simpelweg downloaden. Setup, compileren e.t.c en nu heel druk bezig met van alles; en gemak dient de mens en iets over wielen.
Laurens
Berichten: 5
Lid geworden op: 21/08/23, 14:14
Netherlands

#4

Bericht door Laurens »

Ben nog vrij nieuw in de 3d printers.
Heb wel redelijk veel ervaring met arduino software.
Ik heb de firmware binnen gehaald op de merlin site.
En deze met de GRATIS arduino IDE omgeving aangepast en gecompileerd en via de usb het naar het mainboard geschreven, CR10 board.

Dit neemt inderdaad wel veel tijd in beslag ook het wegschrijven naar het heeft tijd nodig, reden is dat de arduino mega chip ook redelijk vol is.
En nogal wat software wat verwerkt moet worden.

Laurens.
Banditoz
Berichten: 129
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#5

Bericht door Banditoz »

Ik ben inmiddels al een tijdje een blije gebruiker van klipper maar ik zag dat er een plugin is voor het compilen van marlin firmware in vscode. Deze heet auto build marlin. Misschien daar eens naar kijken. Ik heb dat compilen nooit voor elkaar gekregen en gebruikte altijd een precompiled versie (wel bigtreetech skr mainboards waar ze gewoon op hun github staan). alleen de laatste keer heb ik ook iets met autobuild voor elkaar gekregen maar dat is wel lang geleden. Klipper is wat dat betreft makkelijker vind ik omdat als alles klaar is je eigenlijk in een config bestand aanpassingen doet zonder een nieuwe firmware te maken.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten