Type resin geschikt voor naaibare fournituren

Door stikbaar

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 month en 1 week old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Ayrton3D
Berichten: 2
Lid geworden op: 12/03/24, 13:23
Netherlands

Type resin geschikt voor naaibare fournituren

#1

Bericht door Ayrton3D »

Goededag!

Ik ben opzoek naar een resin voor mijn 3D printer van Anycubic type m5s. Ik ben namelijk bezig met een projectje waarbij ik zelf fournituren maak die op kleding vast genaait / gestikt moeten worden. Nu ben ik enkel bekend met water washed resin van Anycubic en deze is te bros om met een naald door te stikken. En deze breekt in vele stukjes.

Is iemand misschien bekend met een resin die bruikbaar is voor dit doeleinde of kan adviseren welke resin voor mij geschikt is. Zelf ben ik bijvoorbeeld naar de ABS like resin van Anycubic aan het kijken. Aangezien ABS een materiaal is dat ook wordt gebruikt als spuitgiet materiaal voor fournituren.

Alvast bedankt! :D
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 569
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#2

Bericht door Ch3vr0n »

Waterwashable is van nature inderdaad wat fragieler dan gewoon resin. Dan ben je beter met normaal resin als water washable breekt. ABS resin zou dan misschien inderdaad een goeie optie zijn om te proberen omdat dat gewoon resin is (te wassen met alcohol) en sterker is dan het gewone niet-abs resin. ABS heb je trouwens niet alleen voor spuitgiet maar ook als gewoon filament voor FDM printers ;)
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
PaulM
Berichten: 11
Lid geworden op: 27/02/24, 19:24
Belgium

#3

Bericht door PaulM »

Ayrton3D
Berichten: 2
Lid geworden op: 12/03/24, 13:23
Netherlands

#4

Bericht door Ayrton3D »

Dank voor jullie antwoorden! Iemand heeft mij de Anycubic UV tough resin geadviseerd om zijn taaie en licht flexibele eigenschappen.
Ch3vr0n schreef: 13/03/24, 18:31 ABS heb je trouwens niet alleen voor spuitgiet maar ook als gewoon filament voor FDM printers ;)
Klopt! Dit hebben we ook geprobeerd, enkel door de te grote laagjes van FDM splijt het werkstuk met het doorsteken van de naald...
PaulM schreef: 13/03/24, 19:45 Heb je al flexible overwogen?
Veel van de resins die ik kon vinden zijn te flexibel. Omdat onze werkstukken best dun zijn (2mm) is een hardheid van shore A92 al te flexibel voor trekbelasting. Dit hebben we getest met materiaal TPU A92 die geprint is met een FDM printer.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten