XYZ Davinci 2.0 van Marktplaats

Algemeen forum
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 month en 1 day old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Wim62
Berichten: 331
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#11

Bericht door Wim62 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Je hebt toch ook een pc/laptop neem ik aan ?
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 199
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#12

Bericht door PrintEngineer »

Jazeker heb ik die, maar niet de hele dag in de buurt
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 199
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#13

Bericht door PrintEngineer »

ABS printen blijkt ook met de Davinci 2.0 duo een niet haalbare kaart. Met name de rol met materiaal goed droog bewaren valt bij ons in de berging niet mee. Om een realistisch beeld te krijgen van hoe hoog de luchtvochtigheid in de berging kan zijn, heb ik drie draadloze vochtsensoren en meteostation aangeschaft. Met regenachtig weer loopt de luchtvochtigheid in de berging met gemak op naar een waarde van 75%rH, een zekere spelbreker bij het printen van ABS.

De rollen met ABS bewaar ik altijd in een luchtdicht afsluitbare krat met daarin 2 kilo silica korrels. Wanneer ik de vochtsensor in de krat plaats, blijkt de luchtvochtigheid na 24 uur nog altijd ruim 40%rH te zijn, en dat is ook meteen de stabiele waarde. Maar ook 40%rH is nog steeds veel te hoog om ABS kwalitatief goed te kunnen printen. Want in veel gevallen is het advies toch echt om niet te printen boven een luchtvochtigheid van 20%rH. Industrieel wordt zelfs minder dan 10%rH als advies gegeven. Dat is voor mij een niet haalbare kaart, tenzij je klimaatbeheersing gaat toepassen. Maar die investering ga ik echt niet doen
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 565
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#14

Bericht door Ch3vr0n »

Je kan altijd een Sunlu S2 of S4 kopen. Heb er van die 1e nog eentje (andere defect) en de 2e 2. Zeer tevreden van, gaan wel "maar" tot 70°

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten