Prusa I3 mk3s Onderwerp is opgelost

hopeloos

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
Printolino
Berichten: 4
Lid geworden op: 09/04/24, 20:08
Netherlands

Prusa I3 mk3s

#1

Bericht door Printolino »

Hallo allemaal, ben in het bezit van een Prusa I3 MK3S, met firmware,de nieuwste 3.13.3,met een Bondtech LGX extruder en Slice hotend ,een beginnend liefhebber en toch al redelijk veel tijd erin gestopt, maar ben nu ten einde raad;
Had de printer netjes af gesteld,een paar prints gemaakt met PLA, zou aan de volgende beginnen kwam er geratel uit de extruder,het filament was gebroken, verstop dus, alles uitelkaar en schoon gemaakt, weer gemonteerd, gecalibreerden dan begon de ellende, in het displa stond z 0.15?,niet kunnen oplossen, alle forum oplossingen van Prusa leiden tot niets, XYZ calibratie het zelde steeds weer:faailed calibration, alles gecontroleerd(pinda probe getest,was ok),beld test enz enz, bij de calibratie zij de eerste 2 punten gelijke hoog, printkop zit visueel gezien gelijke hoog, dan punt 3 zit veel hoge, en punt 4 zit weer gelijke hoog met de ander. Ook harde reset gedaan, nieuwste firmware erop, enz,enz, ik weet het niet meer.
Het liefst zou ik persoonlijk in contact met iemant komen, ik woon in noord nederland, dit wacht ik maar af, ik hoop dat iemand mij van deze problemen af kan helpen. :shock:
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 216
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#2

Bericht door Hardy »

Heb je dat ding bij Prusa gekocht? Die hebeen een erg goede aftersales service, maar eigenlijk zijn die Prusa's probleemloos, out of de box aanzetten en printen, ook de zelfbouw uitvoeringen werken na montage volgens de erg duidelijke gebruiksaanwijzing direct goed. Alleen wanneer men er zelf (vaak onnodige) modificaties op uit gaat voeren, dan kun je in de problemen komen.
Maar ik zou gewoon eens contact op nemen met Prusa zelf.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Wim62
Berichten: 336
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#3

Bericht door Wim62 »

Hebt je al op het prusa-forum gekeken ? daar staan veel nuttige dingen op .
https://forum.prusa3d.com/?language=en
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Printolino
Berichten: 4
Lid geworden op: 09/04/24, 20:08
Netherlands

#4

Bericht door Printolino »

Gebruikt gekocht, werkte prima tot bovengenoemd voorval,heb ook al het forum doorgekeken, het is steeds weer anders.

Toegevoegd in 1 minuut 3 secondes:
Hij is helemaal standaard op de extruder na.
Printolino
Berichten: 4
Lid geworden op: 09/04/24, 20:08
Netherlands

#5

Bericht door Printolino »

Heb het probleem opgelost, hij functioneerd weer , er moest voor de bondtech speciale filmwereld. worden geinstalleerd wat ik niet wist, deze was met de fabrieks recet gewist, bedankt kt voor de reactiesđź‘Ť
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 571
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#6

Bericht door Ch3vr0n »

firmware bedoel je ipv filmwereld? Dat zal het em doen ja :) Topic gemarkeerd als opgelost. Graag de volgende keer zelf doen door op het v-tje te klikken naast het bericht (ook indien dit je eigen bericht is.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten