Printer geeft fout op LCD
-
Printer geeft fout op LCD
iemand een idee wat te doen?
ender 5 plus
ender 5 plus
Laatst gewijzigd door Ch3vr0n op 21/06/24, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: topic titel aangepast naar meer toepasselijke titel
Reden: topic titel aangepast naar meer toepasselijke titel
Precies wat de mededeling zegt; namelijk een fout in de meting van de thermistor. De thermistor is het meetelement dat de temperatuur meet in de printkop (en ook in het printbed). Mogelijke oorzaken zijn;
een los contact, of een kabelbreuk
kortsluiting, dit komt vaak voor op de plek waar het 't heatblok ingaat en de draadjes niet goed geïsoleerd zijn en dan tegen het heatblok komen. Maar kan ook ergens anders voorkomen
Deze dingen staan trouwens ook in de mededeling vermeld.
een los contact, of een kabelbreuk
kortsluiting, dit komt vaak voor op de plek waar het 't heatblok ingaat en de draadjes niet goed geïsoleerd zijn en dan tegen het heatblok komen. Maar kan ook ergens anders voorkomen
Deze dingen staan trouwens ook in de mededeling vermeld.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
PrintEngineer
Het is mij ook wel eens overkomen dat een thermistor beschadigde bij het wisselen van een nozzel. Vaak zijn het ragdunne draden die bij lichte krachtinwerking al kunnen breken. Misschien heb je dus een nozzel vervangen en daarbij de thermistor (weerstandvoeler) beschadigd
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
-
Zou mss wel kunnen,wat moet ik er dan mee doen?
Kan ik dit vervangen?
Kan ik dit vervangen?
Zoek er maar naar op internet, er staan ook diverse YouTube filmpjes van, ook van jouw printer.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
PrintEngineer
Voor de Ender 5 kan je denk ik elk onderdeel nieuw bestellen. Dat kan online in de Creality webshop of bijvoorbeeld bij 123-3D.nlcindy.vercruysse schreef: ↑19/06/24, 17:11 Zou mss wel kunnen,wat moet ik er dan mee doen?
Kan ik dit vervangen?
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
En er dan misschien 2 bestellen aangezien ze niet heel duur zijn. Maar soms is het gewoon een kwestie van de connector van de betreffende thermistor even van het moederbord halen en weer aansluiten.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met E3EZ, CB2 en EBB36 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in