Waar zijn de plugins gebleven in Cura 5.0 en 5.2.1

Heb je een vraag omtrent je slicer software, we zien het graag hier verschijnen
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 3 months old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

Waar zijn de plugins gebleven in Cura 5.0 en 5.2.1

#1

Bericht door Rob52 »

Ik dacht dat het allemaal wel werkte, maar dat blijkt dus helemaal niet het geval. Ik heb zowel Cura 5.0 als 5.2.1 geïnstalleerd en ook de Marktplaats plugins gede-installeerde en weer opnieuw geïnstalleerd. Verder even niet op gelet. Maar toen wilde ik custom supports gaan plaatsen en toen bleken die er helemaal niet meer in te staan. De plugins die in de pulldown menu's staan die doen het wel en zijn dus ook aanwezig. Maar degene die in de zijbalk stonden zijn niet meer aanwezig. Ook niet na ze via een login opnieuw via Cura te hebben toegevoegd. Er wordt wel aangegeven dat de app er aan toegevoegd is, maar na opnieuw starten verschijnt er niks. Iemand een idee? Anders ga ik maar weer terug naar 4.13.

Dit is wat ik normaal in de zijbalk had staan.
zijlijn1.jpg
(9.47 KiB) Nog niet gedownload


En dit is wat ik nu nog maar krijg.
zijlijn2.jpg
zijlijn2.jpg (6.42 KiB) 515 keer bekeken
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#2

Bericht door Ch3vr0n »

Ik kijk morgen even welke bij mij geïnstalleerd zijn.

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 201
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#3

Bericht door Hardy »

Ik heb hier net ook even gekeken, maar bij mij zitten ze er gewoon in (cura 5.2.1), zowel in windows als in m'n linux versie.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Gebruikersavatar
Robbel2005
Berichten: 73
Lid geworden op: 01/10/22, 10:43
Belgium

#4

Bericht door Robbel2005 »

Bij mijn zitten ze er ook gewoon in (cura 5.2.1)
Afbeelding
Tatara A6 - Marlin 2.1.1 - SKR V1.4 - tmc2209 -bltouch - 24V power supply and heaters -E3DV6 bowden
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#5

Bericht door Rob52 »

Ik ben inmiddels achter de oorzaak. Aangezien ik de plugins van de Ultimaker website moet downloaden om ze te kunnen installeren ging er iets fout. Ik kreeg op een moment de melding dat de plugins niet konden worden gedownload. De oorzaak is m'n VPN verbinding. Omdat VPN verbindingen ook voor louche zaken worden gebruikt kan het (mij soms wat te vaak) gebeuren dat een IP-adres dat wordt gebruikt door de VPN door een gebruiker wordt geblokkeerd of het kan zelfs op de zwarte lijst staan. Daardoor komt het ook vaker voor dat een website niet wil laden. Oplossing is dan even de VPN uitzetten en weer aanzetten (of een andere locatie/land kiezen) zodat er een ander IP-adres wordt gebruikt. Dat werkt overigens niet altijd, soms, zoals nu ook, moet ik heel de VPN uitzetten anders wordt er niet gedownload.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten