K1 Max

eerst extruder "verstopt" nu hotend

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Klopt, die extruders zouden geplaagd geweest zijn met problemen, maar dat zou opgelost zijn na wijzigingen bij de nieuwe modellen, alleen is het de vraag of deze bij de eerdere of latere modellen hoort
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Banditoz
Netherlands

Bericht door Banditoz »

Dat is te zien aan de kleur van de schroeven waarmee de getande wielen bevestigd zitten (binnenin). De oude is rood en de andere metaalkleur als ik het goed heb. Bij de nieuwe is de handle voor het ontkoppelen mat metaal en bij de oude meer glanzend.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met E3EZ, CB2 en EBB36 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
3DHKHuisduinen
Netherlands

Bericht door 3DHKHuisduinen »

Ik heb nu ongeveer een jaar de Creality K1 Max. In het begin bij het printen van grotere objecten veel problemen gehad. Telkens liep het filament vast in het tandwielkastje. Ook lekkage van filament. De onderdelen daarna uit elkaar krijgen was moeilijk tot onmogelijk. Een paar keer nieuwe onderdelen moeten bestellen.

Maar nu zijn alle problemen opgelost. Ook na ruim 10 uur printen geen problemen. De oplossing was eigenlijk enorm eenvoudig. Het probleem van de lekkage was waarschijnlijk dat ik de nozzle vastdraaide als hij koud was terwijl je deze vast moet draaien na het opwarmen tot ca. 220 graden. Het probleem van het vastlopen van het filament in het tandwielkastje bleek veroorzaakt te worden door het te warm en daardoor te zacht worden van het filament bij langdurende printopdrachten. Ik heb met de printer een paar blokjes gemaakt die het glazen deksel een klein stukje omhoog houden zodat de warme lucht bovenin de printerkast langs de randen weg kan. Nu de warmte aan de bovenzijde weg kan wordt het filament op weg naar het tandwielkastje niet meer te warm en loopt het niet meer vast in het tandwielkastje.
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Je kunt ook nog overwegen om een kleine ventilator in een van de wanden van de printer te plaatsen. Een ventilator van 20 x 20 mm of 30 x 30 mm kan al heel veel warme lucht van binnen naar buiten verplaatsen en kan de deksel gewoon dicht blijven. Maar kom niet in de verleiding om koude lucht naar binnen te blazen
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Is het niet dat je dan met een te hoge temperaturen print ?
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Niet perse. Kan ook gewoon onvoldoende koeling zijn op een correcte print temp, of gewoon de binnenkant van de printer die te warm krijgt. Maar t'is iig classic heat creep

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
PaulM
Belgium

Bericht door PaulM »

Ik ben nu ook al een paar maanden de gelukkige eigenaar van de K1 Max. Idem voor mijn zoon (we hebben samen eentje besteld) Let wel op dat als je een K1 Max koopt, het de geupgrade versie 2024 is! Als de webshop waar je deze koopt het niet specifiek vermeld en de prijs is relatief laag ==> vermijden want je krijgt hoogstwaarschijnlijk een oud en niet upgegraded stockmodel! En dan krijg je inderdaad de vermelde problemen.

Wij ondervinden deze problemen niet met onze K1 Max'en.

Enige wat we wel bijgekocht hebben is de Creality Pi dual filament dryer. Als je met hyper PLA print is dat noodzakelijk volgens mij. Als de rol hyper PLA een paar dagen uit de verpakking is, neemt ze zoveel vocht op dat je geen enkele print meer goed krijgt. Die dry box lost dat allemaal netjes op!
Creality K1 Max / Ultimaker 2+
Creality Space Pi dual filament dryer
Creality Halot Lite / Creality Halot One
Creality Wash&Cure UW-001 en UW-003
Revopoint Range
Software : varia 3D CAD/CAM / Cura 5.x / CrealityPrint 6.x / Chitubox Pro / Meshmixer / Fusion360 / LaserGRBL / ...
Banditoz
Netherlands

Bericht door Banditoz »

Ik heb een rol creality hyper pla naast de printer hangen in de huiskamer. Hangt er al 3 maanden en net nog een print gedaan. Pla valt wel mee daarin. Petg is een ander verhaal. Is wel merkafhankelijk heb ik het idee. Heb ooit een rol gehad die ik wel heb moeten drogen na een tijdje uit de verpakking te zijn maar dat was gewone pla.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met E3EZ, CB2 en EBB36 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in