Script voor nabewerking wijkt af.
Script voor nabewerking wijkt af.
Zoals de meeste waarschijnlijk wel bekend is, kun je in Cura scripts toevoegen die een bepaalde actie uitvoeren, zoals bijvoorbeeld een filamentwissel om meer kleuren (lagen) te kunnen printen. Je kunt daarbij kiezen om dit te laten ingaan op een vooringestelde hoogte of laagnummer. Ik gebruik dit al jaren, maar meestal betreft dit dus de filamentwissel. Dat werkt prima.
Maar nu wilde ik nog wat andere dingen aanpassen, waaronder de flow en de temperatuur. Dat is het script Change AtZ. Ook daar had ik het laagnummer ingegeven waarop dit moet beginnen. Je kunt ook aangeven dat dit in de display wordt getoond. Nu blijkt dat als je laag 8 ingeeft er pas iets gebeurt op laag 9. Eerst dacht ik dat ik iets fout had gedaan, maar toen ging er een lampje branden. Waarschijnlijk is er bij het programmeren iets door elkaar gehaald. Normaal gesproken gebruiken wie een telling van 1 tot 10, maar hier heeft men waarschijnlijk de werkwijze gehanteerd waarbij laag 1 als nul wordt bestempeld. En dan is mijn laag 8 ineens in de praktijk laag 9. Ik heb nu de laagnummers verlaagd en het werkt nu wel vanaf de juiste laag..
Maar nu wilde ik nog wat andere dingen aanpassen, waaronder de flow en de temperatuur. Dat is het script Change AtZ. Ook daar had ik het laagnummer ingegeven waarop dit moet beginnen. Je kunt ook aangeven dat dit in de display wordt getoond. Nu blijkt dat als je laag 8 ingeeft er pas iets gebeurt op laag 9. Eerst dacht ik dat ik iets fout had gedaan, maar toen ging er een lampje branden. Waarschijnlijk is er bij het programmeren iets door elkaar gehaald. Normaal gesproken gebruiken wie een telling van 1 tot 10, maar hier heeft men waarschijnlijk de werkwijze gehanteerd waarbij laag 1 als nul wordt bestempeld. En dan is mijn laag 8 ineens in de praktijk laag 9. Ik heb nu de laagnummers verlaagd en het werkt nu wel vanaf de juiste laag..
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Ok, nog niet gebruikt, maar goed om te weten.
Groeten Hardy
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
Dat verschil van 1 laag is je nozzle prime aan het begin van een print die ook als een laag wordt beschouwd. Zet die uit een het zou moeten kloppen qua lagen
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Lijkt me stug want het andere script dat ik gebruik, de filament wissel, werkt wel gewoon op het laagnummer dat ik ingeef. En de prime line is gewoon dezelfde laag als de eerste die je print. Mogelijk dat hoogte als referentiepunt wel hetzelfde werkt, maar ik vind hoogte aangeven niet zo handig. Ik werk liever met laagnummer aangezien ik die meteen kan zien in de voorbeeldmodus.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
T'is al even geleden dat ik men CR10 opgestart heb met octoprint, maar ik meen me te herinneren dat voor octoprint L1 wel degelijk de prime line was. Zal kijken of ik dit weekend even de tijd heb om dit te verifiëren. Ik werkte ook altijd op laagnummer. Da's consistenter vond ik.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
Bambulab X1C + 4 AMS
Bambulab X1C + 4 AMS
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in